Sjukt

Nytt år, nya tag? Jag de va de jag hade tänkt mig. Men jag har en förkylning som inte tycker riktigt samma sak. Här nedan kommer min sjukresa so far. Tyckte de va bra att ha den nerskriven utifall någon skulle komma med en lösning!

Det började runt lucia, ja då jag hade varit ner på intervjun. Fick lock för höger öra på flyget hem. En vecka senare var jag på VC, för att de höll isig å ömmade. Dom såg lite vätska å rött i hörselgången, infektionen. Dom skrev ut örondroppar som varit restade ca ett halv år, minsre smart, så de blev vanlig nässpray ist och de hände inte ett skit! Tryckutjämnning inte heller, vilket jag gör ÄN!

Som vanligt runt jul blev jag allt mer sjuk/förkyld ikroppen men jobbade ändå. Hade ingen snuva, ingen feber men ont i bihållor å lätt huvudvärk. Värst var så klart öronen.

Så onsdagen efter jul blev de VC igen, denna gången var de mer rött på höger trumhinna å lite på vänster. Eftersom jag skulle flyga under nyår fick jag Kåvepenin (antibiotika) och hostmedicin. Hostan va bedrövlig! Har svårt att få i mig flytande, så jag köpte hostdämpande tabletter ist. Dock ingen större effekt, vilket va synd för dom brukar fungera på mig. Men inte ens av antibiotikan kände jag någon skillnad. Söndagen var jag ändå mer pigg i kroppen å började tro på en bättre tid.

Tji fick jag! Måndamorgon så forsar de ur näsan, hostar å är VARM. Sjukskrivning direkt mån-ons. Fick ingen feber, snorade aldrig på dagarna, hostade mest. Bråkade i mig hostmedicin med yoghurt å fick liiite effekt. Men eftersom öronen inte va okej var jag på VC, IGEN, på onsdagen. Höger var fin med ihop dragen, vänster lite vätska, troligen utläkt öroninflammation. Men skrev ut kortison nässpray, ÄNTLIGEN, som jag tjata. Oj, vilket skillnad för mina svullna bihålor!

Jobbade torsdag, lite tungt men gick bra. Hostade bara lite mellan kunderna. Fredagen var röd, precis som jag. Så trött i kroppen, men piggnade till efter middagen å hela kvällen. Så jag jobbade dom få timmarna på lördagen. Samma där, slut i huvudet inte så mycke hosta. Kvällen slutade dock med migränliknade. Får såna där riktiga spänningar över pannan, känns som om bihålorna vill ut genom pannan när jag hostar. Så igår var jag hemma HELA DAGEN. Vilade konstant, och va så lugn i hela kroppen bara ont i huvudet men som gick bort med alvedon.

Imorse vakna jag precis som några andra dagar med lite huvudvärk men somnar om. kl 6.20 kändes som om nu sprängs trumhinnan, och ögat kommer ut. Sån PANIK smärta! I med ipren, smsa Emma, ringde 1177 som trodde de bara va svullna bihålor å bad mig ringa VC. Tro mig, jag va nog först på linjen! 10.30 fick jag komma dit. Resultatet blev
Höger öra, lite rött trots TOTAL smärta. Vänster öra mer rött, troligen början på ny öroninflammation. Näsan såg okej ut, inga biljud på hjärta lr lungor. Sänkan va perfekt, så inge antibiotika eftersom de inte hjälpte förra veckan. Troligen virus med andra ord! Så alvedon 4g/dag, kunde komp. med ipren mellan intag av alvedon, sen så klart fortsätta med kortison nässprayen :/Sen på sjukintyget står de med fina ord: Akut infektion i övre luftvägarna :S

Så nu är de väl bara vänta å se?! 5h sedan förra intag av alvedon, känns i öronen. Så bara att ladda i med nya. Imorgon åker jag med mamma till Sävar, tycker inte om att vara själv just nu. Lite ledsen att jag äntligen fått in en fot på en salong, Face, och då blir jag sjuk. Men vad gör man :S

Hoppas ni mår bättre! Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0