December, ut med de gamla å in med de nya?

De blir som långt mellan gångerna man skriver, men samtidigt vill jag inte skrota sidan heller. Så här kommer lite uppdate om livet...

Jobbar fortfarande på Bjällran, sista veckan nästa vecka (vad jag vet). Känns konstigt att de kanske tar slut, har varit där en hel termin mer eller mindre. Galet vad jag kommer sakna barnen å personalen. Jag tror vi alla behöver lite ledighet, för att kunna samla nya nya krafter inför vårterminen. Själv går jag in i köket på julafton å jobbar en vecka irad. Tagit ledigt den 23e på dagis, så jag slipper 12dagar irad. Men framför allt så vi kan fira julafton den dagen, hela familjen. Emma å Mattias blir sena. Bättre sent än aldrig :P

Nyår är fortfarande ett frågetecken... Stay or go? Måste bestämma mig väldigt snart!

Ihelgen är jag sambo med Neo. Emma å Mattias är nere i Sundsvall å bor på hotell, och har förhoppningsvis en kanonhelg. Själv är jag lite uttråkad å julklapparna är inte klar. Helt stopp i tankarna. Men jag hoppas på en snar lösning.

Jag måste berätta om min "rymning" i veckan... Sökte ett jobb för någon vecka sen, sen så förra måndakväll när jag kom hem sent efter en lastbilstur hittade jag ett mail att jag var kallad på intervju. Va helt pirrig å lycklig och kluven. Tur nog va så klart Nicklas vaken än eftersom han körde ju fortfarande. Så vi diskuterade fram å tillbaka. Jag vill verkligen jobba med de jag är utbildad till, jag vill ha en förändring i mitt liv, så de här va nog det jag sökte efter, om jag nu skulle "börja om". Kom vi fram till. Dagen därpå bokade jag biljetterna till Stockholm. Så i måndags åkte jag ner, träffade en kompis. Hade ett UNDERBART dygn, sedan på tisdag var de intervjun. Den va på Ving, som Säsongs terapeut på någon av deras hotell. Nu är de bara vänta å se! De bästa med hela resan är att jag fick precis det jag behövt hela hösten... Ett avbrott i vardagen. Otroligt lycklig :D Nu är det bara vänta å se...  

Jag bjuder på en Ego-nöjd-bild :P



Till sist vill jag så klart ställa upp på min utmaning från Lina. Utmaningen är att svara på vad man gjorde i december förra året. Så here it goes:

Jag "bodde" i Vemdalen. Hade ont i min handleden, förbaskade knölen förstörde mycket. Jag längtade hem pga värk, sjukt dåligt boende och kaos på jobbet. Samtidigt som jag inte ville ge upp, ÄLSKAR att jobba som terapeut. Kämpade in i de sista, sedan åkte jag hem. Åkte hem, tror inte jag hann jobba nå extra för dom ringde å bönade å bad mig komma tillbaka. Så jag samlade nog närhet å kraft att orka med en vända till. Var förkyld, som 2år tidigare, på jul. Sedan på annandagen åkte jag över dit ner å jobbade 3hårda veckor. Förutom 3dagar då jag låg utslagen med feber å dunder förkylning. Chefen mindre glad, men jag är inte mer än människa.

Vad gjorde du förra året???
Zandra? Tess? Anna? Åse? Någon.....

KRAM PÅ ER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0