Nytt kapitel

Nu är de dags att starta upp bloggen igen på allvar. Hur de kommer sig berättar jag strax...

Vi börjar med en tillbaka blick. Var till Kroatien en vecka. En vecka fylld av sol, vänner, inga måsten, utflykter (bla till utomlands till Montenergro), bad... helt underbar vecka med andra ord. Kom hem månda vid 23.30, och började jobba 7.30dagen där på. Har haft tur och fått vika en hel del sen jag kom hem.

Förra veckan åkte jag till Storhogna, Vemdalen för en intervju på hotellet som Hud och Spaterapeut. Trots att de bara är hotellet där på fjället och 2mil till närmsta by kändes de som ett alternativ. Hade på fredagen före varit på intervju i Umeå på Estetic. Ett jobb som hlt klart lockade med tanke på tillgängligheten, heltid och behandlingarna dom hade. Men eftersom Storhogna helst ville ha svar i fredas å Umeå inte hade bestämt sig (tanten var snofsig å pratade om att hon skulle ha en intervju igår med en som iaf jobbade inom yrket, då vågade jag inte chansa). Så när Cattis ringde fredakväll tacka jag Ja. Ja, även till att följa med på kurs till Åre nu imorgon.

Igår var mina tankar inställd på kvällen. Jag och Angelica hade styrt upp överraskningsfest till Hanna. Vi kidnappa henne, tokades lite sedan blev de midda med massa hos mig. Kvällen var underbar och humöret på topp. Vi gick ut å dansade lös som aldrig för. Fick åka Cheva Bel Air hem, LJUVLIGT! Kunde inte slutat bättre.

Klev upp imorse å började plocka smått. Sedan la jag ihop lite kläder för att vara borta 4dagar (tänkte jag). Men något inom mig sa åt mig att smsa Cattis (chefen). Så jag smsa å fråga om jag skulle ha med något speciellt. Då kommer de jag aldrig kunna drömt om. Ett långt sms om arbetsbyxor och skor som jag ska ha med, kläder att ha på fjället osv. "Du får räkna med att du blir borta några veckor. Har inte lagt schema än, men du kommer få några lediga dagar. Dock hinner du nog inte åka hem."
Mitt hjärta frös till is... Jag ringde upp men hon sa de som stod i smset bara. Jag var som i chock. Varför sa hon inte de i fredas?! Då prata vi om att jag skulle komma senare å jobba kanske en vecka pö om pö. Snäll som jag är sa jag inget, utan bara svalde. De var 5h tills bussen skulle gå, lägenheten var kaos, VAD packar man för obestämd tid osv osv.

Jag HATAR att skiljas från nära, HATAR. Dumt val av jobb tänker ni. Men de är väl de att jag ville vara förbered mentalt. De blir säkert jättebra bara jag kommer dit, men ångesten är stor nu. Sover hos min gamla klasskompis Maria inatt (igen som för 2v sen) sen åker jag med Cattis imorgon till Åre. Resten av brudarna åker från Hogna. 

Så nu börjar ett nytt kapitel i mitt liv. Livet på fjället, så att säga. Kommer nog bloggas en del, så håll utkik. Bilder ska jag iaf dela med mig!

Snart dör min dator, så ska försöka få med en bild...

Ta Hand om er!! KRAM


Kommentarer
Postat av: Zandra

Jag vill ha bilder, svar på alla frågor och en rejäl uppdatering nästan varje dag!

2010-09-20 @ 07:36:39
URL: http://bloggzandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0