Moving on

Inte snabbast på uppdatera längre... Men jag jobbar på de =)

Sist jag skrev åkte jag vidare mot Pite för jobb på lördagen, men fick åka bil hem. Otroligt skönt, och trevligt med lite omväxling.

Hela förra veckan kom och gick ungefär, inte så mycke spänning där inte. Hux flux var de torsda och dags att åka till Pite igen. Jobbade freda, lörda. Fredakväll fick halva Pite strömavbrott, he va som svart. Så jag satt nere i receptionen och underhöll =) Veckan handlade mycke om tvivel hursom. Tvivel om vad jag skulle göra med livet härnäst. Bestämde mig för att satsa på Pite å hittade en lägenhet i 2a hand och allt. Men sedan kom de fram saker och ting när jag jobbade som fick mig att tvivla, IGEN!

På måndaförmidda åkte jag till Vännäs och på arbetsförmedlingen. Hade tur och får ersättning på en gång. Kollade sedan på Zandras lägenhet i Vännäs och bestämde mig för att ta den. Så skrev kontrakt på den på en gång =) Inflytt 1april *JAAAAA!*

Förstår att nu att ni som läser förmodligen tänker: varför en lägenhet i Vännäs, om hon har jobb i Piteå? varför inte satsa? Varför flytta utan jobb?

Att bo på ett ställe där man inte känner sig hemma, och fri är inte bra. Därför flyttar jag. Att inte vara annat en extra/behovs anställd är inget jag kan leva på. Därför pendlar jag och söker annat under tiden. Blir de för jobbigt att pendla i sommar och de blir krångel med boende där uppe får jag jobba här istället på ex bolaget. Skulle sen situationen där uppe ändras får jag helt enkelt flytta sen. Man måste ju börja någonstans, eller hur? =)

Är ledig ihelgen, vet som inte vad jag ska hitta på. Blir lätt slö. Igår var Emma å Mattias och hälsade på i Sävar, kul. Sofia har jobbat i Umeå och sovit i Sävar 2 nätter. Massa familje-tid. Johnny kanske kommer ner med Edwin till helgen också, hoppas. Saknar moster sötis!

Sitter nu hemma hos Franssons, mitt andra hem. Jag å Karin ska se Greys och imorgon ska jag träna med Emma. Hon slutar 7.45, så de blir tidig träning...hm.

Ha de! KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0