Mot målrakan

Ja mina vänner, de känns som om jag just rundat sista kurvan och upploppet på 100m hinderbana kvar. Man känner sig trött, sliten, rädd, glad... Vill inte ge sig för ens man är i mål, kosta vad de kosta vill. Imorgon är det dom första 20m av dom 100. Ni vet då man ska växla när och öka farten och vissa var man går för. Exakt så känns de. Inför den biten försöker man se alla möjliga hinder (frågor på provet) och lista ut hur man ska komma om på bästa möjliga sätt. Man vill vara hel, tjäna tid (poäng i antal rätt) och bara liksom ge allt. Taggad!

Just nu har jag suttit och studerat kartan (alla anteckningar). Försökt memorera för att på så sätt se alternativen vid hindrerna (frågorna!). Känner mig lite fast. Känns som om jag kan förstå kartan i stort, men de går inte att memorera alla stenar och kvistar som ligger ivägen. Vissa kan man förstå varför dom ligger där, medans andra är verkligen svåra att förut se. Fullärd blir man aldrig, och jag hoppas att detta kunskaper ska ta mig vidare till nästa etap. ANDAS!

Igår var de en "Lugn förmidda" innan jag åkte till Vällingby och mötte Malin. Vi shoppade flyttkartonger på Clas Ohlson (mycke bra gubbdagis!) och mat sedan gick vi till henne och fortsatte med anatomin där vi slutat på fredagen. Sedan blev de go tacogratäng till midda (ej laktosfri), och Robinsson. Efter de var de bara ta ett nytt ämne att förhöras på. Blev lite slöprat sista timmen innan jag åkte hem. Missade tåget å fick vänta 30min på stationen, men de var helt okej faktiskt. Folk kollade konstigt på mina kartonger.

Sent blev de som sagt, och upp vid 10. Magen var allt annat än med på detta. Gjorde "ett ryck" och skruvade isär möbler fyllde kartongerna å tejpade osv. Efter 15 komme Micke å hämtade möblerna plus mina 3kartonger å några små saker. Tomt blev de. Hann bara lägga mig på soffan (tok huvudvärk, tog alvedon) och börja läsa. Då ringde han som ville kolla på soffan. Dom komme och köpte den rakt av. Sen var de som tomt (se bild). Har låna en luftmadrass och sovsäck av min kära f.d granne Emma (som bor i grannhuse). Så snällt =) Tog en powernap vid halv åtta pga total huvudvärk och trötthet, välbehövligt. Dock har värken kommit tillbaka. Så jag har tagit en till tablett och ska nu gå å få min skönhetssömn. Ser FRUKTANSVÄRT sliten ut. Må de ske mirakel till imorgon.... (att jag ser anständig ut på klassfotot och att provet går bra!)

Ca kl 14....


2,5h senare....


Time for bed! PÖSS PÅ ER!

P.s: Flygbiljetten hem nästa lörda är bokad...*leende i hjärtat*! D.s

Kommentarer
Postat av: mamma Fransson

Lycka till gumman, det kommer att gå så bra, du är snart i mål. Det är både böner å tummar som gäller för mig.

2010-01-31 @ 23:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0