Studentliv

De är inte alltid lätt att vara student som ska göra allt samtidigt och dessutom komma ihåg, waaaay toooo much! Ja, denna vecka blev väl inte den bästa, men bättre å bättre iaf. Och eftersom jag liks suttit i 3h och skrivit på denna dator på mitt spec.arbte måste jag bara tömma ut lite vardags-dravel utan skriv-regler. Sofia, syster...du bör inte se detta :P

Måndan började tröttsamt med illamående, nästan lite krampaktigt. Men eftersom vi skulle börja med Österländska terapier bet jag ihop och mot ALLT for jag till skolan. Extra tungt att se Arvid ligga å sova gott på soffan, han fick sovmorgon innan han for hem (fusk). Hur som var dagen tung, och de blev värre då lektionen blev inställd på grund av sjuk lärare, no komments. Elektroterapi hade vi istället, huva för apparter. Väl hemma satt jag ihop kurrad (skönast) och började plugga. Gick inte så bra, började känna mig stressad, värre i magen!

Sov nästan 10h till tisdagen, helt slut ändå och illamående. Mot skolan hade 3 stamisar plus en 2h Spabehandling. Höll mig till lunch/midda (15.30), då gav jag upp. Skulle inte palla SPA-behandlingen ändå. Så köpte med mig proviva och for hem. Duschade varmt och kröp ner i soffan. Tog de lugnt, funderade på livet, drack lite proviva. Kom fram till att sedan i 13 juli har jag haft 4 lediga helger (3 i Vännäs och en i blev ledig när jag låg i feber i 4dagar). Och nu börjat känna pressen i skolan, inte konstigt att magen vänder sig. Läste lite anatomi på kvällen och kände att jag kom ihåg lite. Så lite självförtroende kom till mig och magen blev allt bättre.

Framåt onsda eftermidda var den inte ens öm länge. Så ett wake-up call, minst sagt. Onsdaem, hade vi Österländska terapier (bla akupunktur), såååå intressant. Plötsligt ville jag skriva massa mer på arbetet.

Igår slutade jag 12, så jag tränade äntligen igen(behövligt!) åkte hem och städade. Sedan direkt ner till Södertälje. Sofia ville bjuda på midda. En myskväll med en bäste vän, precis vad jag behövde (pluggade på tåget, givetvis!).

Idag var de TUNGT att stiga upp. 4e lördagen irad, EN KVAR (längtat efter den meningen!). Lyxade till de med mammas palt till lunch, sen en go midda. Efter de har jag gått igenom mina 33sidor med flervalsfrågor av anatomi, och skrivit ner vad jag behöver läsa mer på osv. Sen 3h spec.arbete... Färdig? Känns så iaf... Tråkig att jag måste vara så trög, annars hade jag varit värsta geniet vid detta laget som jag pluggat.

Imorgon blir den en stor slant anatomi, kanske några ören vattenarbete och en hel hundring SOV MORGON!

PUSS PÅ ER! Studenten ska vila!

Ps: Jag vet fortfarande att ni läser detta dravel... JAG SAKNAR ER ALLA!!!!ds
Ps2: Dåligt med svar på min efterlysning... Mamma F, vad ska jag ta mig till? *HAHA*Ds.

Kommentarer
Postat av: Zandra

SAKNAR DIG !

2009-11-08 @ 09:29:01
URL: http://www.bloggzandra.blogspot.com
Postat av: Åse

Låter som att någon behöver juuuul-looooov!!



Var rädd om dig!!



Kram Åse

2009-11-08 @ 12:29:38
Postat av: Lukas

Ta det lite lugnare så du inte blir sjuk. Lyssna på den här och känn lite lugn. http://open.spotify.com/track/6J2Gg6h1pnLi6kijjXOXCs

2009-11-09 @ 16:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0