Dagens läkarvård...

Alltså ni å er kommentarer, är ungefär som Triss... Plötsligt händer de =) Härligt! Fortsätt så!

Ja, veckan började lugnt. Ingen kund måndamorgon. Så jag fick klippa och måla tånaglarna på Somia, hon når dom inte långre. Det är någon i hennes mage som tar förstor plats =) Sen så var de min tur att ligga. Gunilla behövde öva apparater och masker i en ab. Tufft jobb, men någon måste jag kund *HAHAH*. Eftermiddan bjöd på 3h dermatologi (hudsjukdomar) intressant och svårt, men med tant Marita vid tavlan blir de bara *gäsp* Efter dom timmarna släppade jag mig ner till Cross-traninern och drog iväg 6km, sen var jag så les och mer trött.

Tisda bjöd inte på några roligheter. Jag vaknade och skulle ut på promenad, lite otaggad. Satte mig upp, vred om persiännen (bäst stavning) och såg VITT, SNÖ, snön vräkte ner. Kvällen före var de gröna gräsmattor... Så jag suckade, lade mig ner och sov vidare. Om jag ändå blir kallad Stockholmare måste jag leka en ibland!

Idag faller snön än. Dessutom har vi haft en ovanlig dag. Jag har gått i min privat, vanliga kläder en hel dag, inte normalt nu förtiden. VI hade praktisk marknadsföring med Birgitta. Väldigt intressant, peppande och tiden flög iväg! Sedan var de dags för lunch som blev mammas palt. Snacka om en som fick palt-koma, lagomt 25min innan yoga. Tungt yogapass!!!! Efter de snurrade jag lite på stan innan jag tog bussen till sjukhuset, där de blev en lååååång väntan. Tillslut kom jag in, och var ute igen på 7min...,SUCK! Som gick så här..

I januari skulle jag få remiss till HAND-kirurgen. Men tanten skrev bara ortoped så där hamnade jag idag. Han tyckte vi skulle vänta med opreration, för i värsta fall kan den komma tillbaka. Han tyckte även att jag skulle undvika massage och saker som gör ont... För mig låter de: Fel utbildning! Om jag vill ha bort smärtan, måste jag operera typ.. Men han ville inte avgöra de utan att en riktig hand-kirurg skulle se knölen. Att komma dit tar minst 2-3månder...grattis till mig! Åhhh...så sur! Ett ord kunde tagit mig till rätt person på en gång..ÅÅÅÅHH!

Nu ska jag sova. Sovmorgon imorgon, men jag har tider att passa redan kl 9.15...suck!

KRAM

Zandra: Nästa gång blir längre... torsda till månda em =) Och jag ska tvätta rätt nästa gång.
Mamma Fransson: Imorgon får jag behandla dig. Då ska vi ta oss en diskution om Hugo (Min DAMMSUGARE)
Sofia: Då kan du få tvätta mina kläder också =) Ni var inte med idag.. kanske imorgon?!

Kommentarer
Postat av: Zandra

då ska jag boka in fest då.. om jag har hunnit klart i lägenheten :D

2009-03-12 @ 15:27:50
URL: http://www.bloggzandra.blogspot.com
Postat av: Syster Sofia

Idag torsdag är vi på nätet i vk och norran! Igår var vi bara papperskändisar. :) Typiskt det där med handen, men blir man förvånad? Nix. Jag var med Edwin till ortopeden igår, och allt vara bara fint, han behöver ingen skena. Man får komma snabbt när man är liten, så du kan väl fejka att du är född -07 istället för -87?! Och kors i taket, snart kanske du får läsa MIN blogg! (men inte ännu...) Höres!

Sofia

2009-03-12 @ 16:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0