Kallt, väldigt kallt

Ja, de är kallt här. 16,8grader har de tagit sig till från 16grader på 6h. Nu saknar jag Siv-Göran (värmefläkten), fast vi hade en stor nere i källarn som jag just kört igång i köket. Vill ju inte bli sjuk igen. Mamma ringde Kjellson. Tydligen hade stor panna på värmeverket stannat igår kväll. De var ju 17,5 inatt när jag kom hem, så nu är jag väldigt less på kylan. Tog mig en dusch på förmiddan, för att tina upp. De var varmt vatten i 5min?! Sen var de ljuvt, bittert! Men de var bara bunta på sig kläder och bita ihop. Något har man väl lärt sig i livet, haha.

Igår åkte jag och Zandra till stan, trots de var -20. Blev väldigt varmt i affärerna, så vi var inte där så länge. Vi tog väldigt vackra kort i en fotoautomaten, innan vi satte oss på bussen hem. Samma buss, samma chaufför och samma biljettkontrollant..hahah så roligt! Mattias ringde då vi just börjat åka hemåt, dom skulle upp till Skellefteå till Sofia och Johnny. Så jag hoppade av vid statiol i Vännäsby, och in i deras bil.

Vi var där vid fem och fick go midda, öppnade julklappar (älskar mina nya fårskinnstofflor, speciellt idag), efterrätt och sen spelade vi Galen panna. Ja, de gick sämst för mig, men vi hade kul. Jätte rolig kväll, så glad jag hann fara dit upp. Synd att bebis fortfarande vill ligga kvar i magen, men nästa gång jag kommer upp så ses vi förhoppningsvis.

Kvällen blir hos Nyströms, mysigt. Lite ångest att de redan är tisda snart...hm! Nu ska jag äta lite!

KRAM PÅ ER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0