Du vill ha mig =)

Torsda idag... Veckan har som gått så sakta, eller då är de väl de att de är så mycket nytt på samma gång. Nya människor, nytt boende, nytt levnadssätt, nya och gamla ämnenn på främmande språk osv osv.

Idag började vi med hårbottagning. Massa teori om hur ett hårstrå är uppbyggt, växer och vilka hår som de finns och varför. Ja de mesta med andra ord. Alla lärare vill ta den tyngsta biten första och tenta av de...Oj! Fick 18 instuderingsfrågor att göra tills nästa lektion den 4:e, och jag har gjort alla nu ikväll *Stolt pluggis* Läraren är lite speciell, men duktig på att vaxa. De såg så lätt ut när hon gjorde de på Marias halva ben. Inte sugen på den smärtan, men kul att prova ska de bli iaf.

Efter lunch hade vi Make-up. Dom har skaffa en ny lärare där. Hon äger en egen liten butik så hon pratar och relaterar ALLT till vad dom har och hur dom gör... DIREKT reklam. Hon låsas kunna lite om märket vi ska använda och säger att de är ju lika bra som de dom säljer osv.. Samtidigt som hon räknar upp alla rabatter vi har hos henne. De känns så olämpligt. Hon gick iaf igenom en grundteorin i hur man lägger en Make-up. Äntligen något jag verkligen kunde hänga med i på en gång och njuta av, samt inga skumma, jobbiga latinskaord *TACK*. Imorgon har vi ju också Make, så då ska vi jobba praktiskt och lägga grund....UNDERBART! Sen slutar vi, kort dag! *YEY*

Idag åkte jag hem direkt efter skolan. Kollade som vanligt mailen, och sånt innan jag började laga midda. Hade trelivgt sällskap på telefon, sen kom även Carro in i köket. Vi stekte på varsin spis, å ena ha ingen fläkt. Den hade hon å de blev en enda stor dimma...haha! Vi fick vädra! Sedan lånade jag Carros dammsugare, eftersom hon å Hanna inte tycker jag borde använda den som finns i korridoren, den är en hälsofara?! :P Dom tjejerna är underbara! Så nu har jag fint på golvet och i badrummet. Min handduk har ju luddat järnet, på hela mig också! Så de ska med i tvätten imorgon! Imorgon blir de verkligen en fixa och dona dag när jag slutat. Handla, städa, tvätta å plugga- ultimata fredan?!

Måste bara nämna en lite små rolig sak. Som jag sa igår så fikade vi efter lunch på Café. Jag, Minna (från här), Sara (Kiruna) och Carro (skelleftå) sitter och diskuterar utgång...
Minna: Men azzså jag är såå trött på Stockholm. Man umgås bara med samma folk och går i zamma affärer. Sen finns de ju tyiyp bara ETT utställe...
Norrläningarna bröt ut i skratt... Den tjejen vet inte vad hon talar om!

Nu ska jag isäng, ska ju egentligen ligga i sängen kl 22.30, så nu måste jag skynda mig!

KRAM PÅ ER!

Ps: Jag har tänkt döma min vän värmefläkten... Förslag? Sven är ju någon annans.... :P Ds

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja Sthlm är så litet.. Hur trist som helst. haha eller??

Jag vill hälsa på dig.. men då vill jag ju se skolan och så..

jag kan vara PRAO :D

2008-10-23 @ 22:45:28
Postat av: Zandra

Jag vet !!! Knut-Allan :D

2008-10-23 @ 22:54:37
URL: http://www.bloggzandra.blogspot.com
Postat av: Åse

Shit vilken flitig bloggare du är - hoppas du orkar fortsätta skriva varje dag!!!!!! Det är ju så kul att följa ditt liv i stor-stockholm!!! Fortsätter att vara stolt svägerska till duktigaste pluggisen!!!! :-)



Kram

2008-10-24 @ 08:03:36
Postat av: Zandra

eller stig-sture.. :D

stig-anders är fint också..(som min pappa)

goliat, gudrun eller gabriel är också idéer jag har :D

2008-10-24 @ 19:17:45
URL: http://www.bloggzandra.blogspot.com
Postat av: Zandra

nej nej nej ! Skruttnij, Mekkaplutt eller Blashej är fint !!!!

2008-10-24 @ 19:18:45
URL: http://www.bloggzandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0