Hänger du med? =)

Imorse var de en sån där morgon då jag skulle betalt en del för att få sova vidare. Även fast jag varit dyng trött på kvällarn tar de minst 45min innan jag somnar. Kan väl inte slappna av riktigt än, men inatt hoppas jag trenden vänder!

Drog mig iaf ut i blåsten och mot skolan för vår 3h lektion i Make up. Vi behövde inte ens sminka oss hemma innan, så skönt! Vi provade och kände på lite concelers och neutaleserare, sedan visade Ann-charlotte lite små knep. Även jag passade på att sitta model inför klassen. Så grymt lyxigt. Sedan skulle vi lägga en grund på varann. Idag så arbetade jag å Sara (kiruna) ihop. Jag fick börja på henne eftersom jag var redan hel sminkad. Jobbade mycket med att få ett så jämt ansikte som möjligt, gärna lite docklikt. Å jobba med kontrafärger för att ta bort färger och sånt under ögonen. Tex använda grönt mot de röd osv. Inte lätt att tänka färgcirkeln, men väldigt givande. Ann-charlott blev väldigt nöjd över vad jag åsta kommit! *YEY*

Sen på rasten fick jag tvätta ansiktet så Sara skulle få prova. Riktigt skönt att sitta å bli ompysslat, och lärorikt. Vi har så grymt bra borstar, på tal om ingenting =) Så som ni förstod var kl 12 ganska fort och vi gick ett gäng ner på Stureplan på Espresso house och åt lite lunch. Jätte trevligt, men samtalsämnerna spårade ut ang vaxning...haha! Stackars dom som satt breve...!!! =)

Sen var jag trött, men jag shoppade ett par nya mjukisbyxor och knästumpor och handlade innan jag åkte hem. Upp för alla dryga trappor. Samlade ihop tvättsakerna och ner bort till tvättstugan 2 hus bort. Den bittra sanningen: På 4 hyreshus finns de 1 tvättstuga med 5 maskiner. När man bokar 1h får man 2 maskiner, så ni kan ju lätt räkna ut hur mycke tider de finns...! 1 maskin är en stand-by maskin som ej kan bokas. Efter 42 trappor hade jag en ren tvätt, men inga rena handdukar för dom glömde jag. Men de kommer ju rena på sönda. Annars så hänger nu dom rena klädera på gardinstången, och sockar och trosor å duschdraperistången. Hängde trosorna i draperi-ringarna, annars skulle de aldrig få plats!

Midda blev de äntligen runt 19. Trött nå så tragiskt. Så jag har renskrivit mina make-up anteckningar, samt sett Bonde söker fru. Lagomt jobbigt. Något som är jobbigt är att jag har 2 eluttag å en sån där på väggen har sluta fungera....WHY!!!!!?

Nu ska jag nog gå och börja skrubba bort allt smink. Känns som en stor kaka i ansiktet. Sen ska jag nog isäng. Sov morgon till 8 imorgon kanske?! Börjar ju 9, så de blir nog lämpligt!

Innan jag avslutar för kvällen så måste jag bara berätta om senaste kändis-nytt här. Förutom att jag såg Mattias Holmgren (fd sångare i Barbdos) i Alvik när jag kom hit förra fredan så har vi en kändis på skolan. Kayo, fd sångare i Afrohdite och programledare i Fångarna på fortet osv. Hon läser samma som jag, men i en tidigare klass ;) Detta håller jag Sofia uppdaterad med..hhihi!

Go natt och KRAM

Kommentarer
Postat av: Zandra

Men åh.. jag blir mer och mer sugen på att komma ner dit.. !

kändisar tillochmed.. Im there!!! :D

saknar dig här hemma..

2008-10-24 @ 22:07:03
URL: http://www.bloggzandra.blogspot.com
Postat av: Åse

Hoppas du haft en bra första-dag på nya jobbet!!! Nu har man ju blivit bortskämd med nya inlägg varje dag - så kom igen nu tjejen - BLOGGA!!

Kramelikram

2008-10-25 @ 19:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0