Ett kort, några ord...värme!

De blir ett inlägg idag också. Känns som konstigt att inte skriva ;)

Idag så började vi med make-up på morgonen. Vi hade max 10 min att lägga conceler och foundation, på våran "kund". Vilket var lite av en utmaning idag eftersom jag jobbade med Rosita som är lite mörker i hyn, samt hade finnar och röda prickar som skulle täckas. Jobbade på grymt bra, blev klar först och min lärare var extra petig bara för de. De enda hon hittade var ett litet stick just inne vid näsvingen som endast kunde ses vid noggran, noggran granskning *STOLT* Sen efter rasten var de dags att börja lägg ögonskugga med skuggning. Åhhh, så peppad. Ett öga gjorde jag riktigt siris-rosa, men snygg övergång mot ljusare. Ann-charlott, läraren, ville peta till High-lighten och tog helt fel färg och höll på förstöra allt.... såg tragiskt ut de hon gjorde. Så hon ba: "Oj, ja de var nog bättre som du hade gjort. Men fixa de så blir de kanon *hi*. " Kvinna!

Andra ögat gjorde jag isblå/turkos, 2 färgigt ist för 3. Använde 3 men de såg ut som 2. Rosita såg ut som en riktig is-prinssea =) Hon kände sig fin, jag stolt och läraren nöjd. Fick även bra kritik från dom andra, som inte lyckats lika bra ;)! Är bara så nöjd att få lyckas så bra för en gångsskull =)

Sen kom den tunga eftermiddan med anatomi. Mitt i allt blir man nästan gråt-färdig. Hur i hela friden ska detta gå? Har jobbat med instuderingsfrågorna ikväll, och de gick så där. Gjorde inte alla eftersom jag och Malin från Sälen ska sitta med de imorgon på lunchen. Vi kanske ska hitta på något ihelgen också, eftersom vi båda är "outsiders" här nere.  Skoj skoj!

Kollade min brevlåda idag och hittade min hyra, ett annat brev å ett VYKORT =) De var från Sofia, när hon va i Kenya förra veckan. *MYS* Saknaden blev total igen!!! 3månader kvar tills hon kommer hem! Och om 51dagar kommer jag hem =)

Ikväll har jag manist letet Greys på internet. När jag äntligen hittade rätt avsnitt, så var de ett dubbelavsnitt med förra veckans. Så jag satt och försökte "spola fram" så fort den hade buffra. Tillslut tryckte jag förlångt och fick börja om. 15min innan de "nya avsnittet" kommer, så hänger sig allt. Eller tydligen fick man bara se 112min/tillfälle. Vilket jag inte gjort!! Ska in på den sidan imorgon ist...!!!! MÅSTE SE!!!!!

Imorgon slutar jag kl 14, yippi. handling och städning på schemat!

KRAM

Kommentarer
Postat av: elin

Men du, det låter verkligen som om du är på rätt ställe :) fortsätt så! Och det där med anatomin och det teoretiska... det kommer, ge det tid bara, man kan ju inte allt på en gång, även om man så gärna skulle vilja!

Sköt om dig vännen så hörs vi. Puss!

2008-10-30 @ 00:22:52
Postat av: elin.

Förresten! Du MÅSTE skriva ofta, jag är inne varje dag för att läsa! .)

2008-10-30 @ 00:24:02
Postat av: Åse

Håller med föregående kommentator på alla punkter...... ;-)



Kram gumman!!!

2008-10-30 @ 08:30:33
Postat av: mamma Fransson

Hej Vera!

Det är så roligt att få läsa hur duktig du är fortsätt så där och visa framfötterna, du är bäst, tänk inget annat. Anatomin är inte det lättaste att lära sig, jag vet, det är bara att tragla och nöta in och ta en kroppsdel i taget.Jag satt och tänkte på dig igårkväll att du dyker inte upp vid 21tiden, men det gick ju se men som sagt du saknades.

Puss å kram julegran

2008-10-30 @ 13:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0