Som man bäddar, får man ligga

Och inatt blir de nog bra =) För idag har jag inte gjort mycke vett. Duschat, filat naglarna och gjort matsedel. Tänkte fara och handla också, när jag liks skulle in till stan med Emma, men den trippen blev inte av. Tror jag hittar ändå. Så jag har bara slappat idag.

Pratade med Sofias Pontus i Södertälje om att han skulle hjälpa med mig med att köra en bäddsoffa till mig. Så jag började leta en lämplig. Ringde på några men fick bara svar på ett ställe. Sen hittade jag en soffa här i Bromma, kanske 2 km bort. Hon svarade inte, så jag skickade ett sms och bad hon ringa mig. Och de gjorde hon. Jag sa att jag gärna tog den osedd (de var bra bild på blocket), men att de bästa skulle vara om dom kunde hjälpa mig få hit den. Hon tyckte de lät kanon, så redan efter halv åtta var dom här. Jag behövde bara bära 2 kuddar, helt underbart! Så här ser soffan ut, om den är som soffa...

De är alltså en soffa från Lycksele-serien på Ikea, 1år gammal. De enda felet var att sömnen mellan rygg och sits på överdraget hade gått upp. Jag gav 600kr för den, en ny kostar 3000kr... Fynd!

Så jag slet genast ur gam-sängen och bäddade i bäddsoffan. Tog 2 bilder med web-camen, eftersom datorn vägrar acceptera mobilen.




Nu har jag 140 i bredd ist för 90, och väldigt mycket tjockare och skönare madrass. För att inte tala om kudden jag köpte igår... Den bästa kudden jag haft!

Så lycklig är jag över mitt fynd. En tv på de här och mina andra saker från Vännäs... Då ligger jag på topp :D

Imorgon är första skoldagen, så de känns bra att få sova gott så jag är pigg och utvilad!

Mamma Fransson och Johanna:
Nu väntar jag på ert besök =)
Syster Sofia: Jag behöver hjälp... ta med symaskin å kom =)
Nicke: Säg ingenting, vi tar dom fula kommentarerna sen :P

Hörs imorgon!! KRAM

Kommentarer
Postat av: Zandra

Åh tacka vet man ikea :D jag har precis fått upp alla mina saker som jag köpt.. nu behöver jag bara köra bort alla gamla.. :D

2008-10-19 @ 22:06:44
URL: http://bloggzandra.blogspot.com/
Postat av: Åse

Tänker massor på dig idag & håller tummarna för att första skoldagen blir en toppendag!!!!

Stor kram Åse

2008-10-20 @ 12:11:37
Postat av: mamma Fransson

Hej Vera!

Varför har du så brått å skaffa dig en större säng?, har inte din mamma talat med dig om blommor å bin.Rapport om sängkompis måste jag få.Hoppas att du får en jättebra första dag på skolan, man har rätt å få tolk till sitt språk om du inte förstår vad de säger. Puss å kram julegran

2008-10-20 @ 13:37:57
Postat av: Nicke

tycker mamman Fransson hade en mycket bra åsikt anngående din brådska att skaffa större säng, jag kan inte annat än instämma... Rapport om sängkompis efterlyses!

2008-10-20 @ 18:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0