Go kväll Norrland

Idag har jag tänkt berätta om min första dag på mitt nya liv....

06.45 ringer väckarn, efter en natt med dålig sömn. Drömde flera gånger om datorn som bara bråka osv. Så jag låg på hel spänn och vaknade många gånger. Ryggen tyckte inte om detta! Iaf så när jag kliver ur duschen och går till tvättstugan säger mamma:
- Regnet vräcker bara ner
Jag tittar ut och ser snön fall, och försvinna lika snabbt när de når marken.
- Mamma de snöar ju!
Mamma som redan var stressad blev då även orolig över vinterdäcken som inte är på bilen osv. Om ni känner mamma så kan ni nog gissa vem de var fart på imorse... Inte var de då jag :P

Iaf så tog vi oss till flyget, å jag flög mot ett soligt Stockholm- mitt nya hem. Tog mig på en buss till Alvik, en t-bana från Alvik till Brommaplan och sen tog jag en taxi för att hämta nyckel och få hjälp att "hitta hem". 4 våningar, stor väska, en fråga - Vilket är mitt rum? Hittade 2 dörrar utan namn, så jag låste upp ena och gick in. Så jag hoppas jag är rätt *HEHE*

Rummet har en mini-hall i ljus bruna väggar, de större rummet är små gult, sängen är av trä med en madrss som inte känns, ett skrivbord med 2 hyllplan ovanför. Där ligger mina kläder, eftersom garderoben ej har hyllor bara en stång för galgar. Galgar som jag ej har! Toan är najs, lite farlig tröskel, men klart bäst!

Jag begav mig iaf tillbaka till Brommaplan (en station bort) för att handla. Gick höger för att söka Ica butik, hittade bolaget. Pratade med en butikschef som blev väldigt glad när han hörde att jag kan kassa systemet dom just bytt till ;) Så han skulle ringa mig! *hihi* OM jag gått till vänster vid t-banan hade jag hitta min ica butik, vilket jag gjorde sen. De blev 3 TUNGA kassar att släppa hem. Mina händer är fortfarande sönder, så jag beslutade mig för att de fick bli den enda utflykten idag.

Sen har jag roat mig med att packa upp (10min), laga midda, diska, träffa några i korridoren och tillslut kröp jag ner under täcket breve datorn och såg Mamma mia. De är så GRYMT kallt här. Saknar vintertäcke och tjock-sockar! Elementet går ej att justera heller *bittert*.

Imorgon ska jag ut å shoppa igen. En KUDDE (gruvar mig för natten), en filt och lite annat. Listan är väldigt lång! En vän med bil skulle underlätta, men jag kämpar på så länge.

Så från ett litet ekande rum, med lite värme och en glad blivande student så önskar jag er en trevlig kväll!!

KRAM

Kommentarer
Postat av: Zandra

ja du lilla flicka i stora storstan :D

2008-10-17 @ 22:11:12
URL: http://bloggzandra.blogspot.com/
Postat av: mamma Fransson

Hej Vera!

Hur ska det här gå? Du där nere och jag här alldeles för långt imellan .Vi sa både jag å Johanna då vi lämna dig i torsdags hur ska vi klara oss utan dig, inga Greyskvällar å inge skvallerkvällar det blir långsamt det här.Vi får fara ner till dig å bli informerade om livet.

Sköt om dig, du finns i mina böner. Puss å kram julegran

2008-10-17 @ 23:44:28
Postat av: elin

Hej vännen! nu är du en stockholmsjänta,haha!

Nu är det ÄNNU längre mellan oss :(

Tur att åse o jörgen bor i Övik för då MÅSTE du komma och hälsa på :) och hälsa på mig me!!!



pussokram!

2008-10-18 @ 11:51:21
Postat av: Hanna J

Lycka till! Kanske kan komma och hälsa på dig då jag är i huvudstaden och hälsar på Peters familj, hans mamma bor i bromma! :)

2008-10-18 @ 18:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0