Vecka nr3

Japp, så var de dags för skolvecka nummer 3. Känns som om jag bott här en månad, när de egentligen bara är 2,5 vecka...hehe. Går iaf mycket bra. OM vi fortfarande skippar snacket om mobilen. Johanna: Har du någon idé om fel?

Imorse gick de faktiskt bra att stiga upp. Okej, jag låg å vred mig i 5min för jag ville inte lämna värmen under täcket, men sen gick allt i ett. Vi hade ju manikyr, första lektionen så då var jag lite taggad. Bra lätt start, med hela upplägget över kursen. Läraren kommer från Umeå,  och har gjort världens bästa upplägg på kursen känns de som. Tex den lilla teorin som blir kommer på en "hemtenta" i slutet, så vi inte behöver mata in mer just nu när vi har fullt upp med Anatomi, och även snart fysik och kemi också. Så i veckan måste jag öva, öva på lacka rött. För de får vi betyg på i slutet. Låter lite sjukt, vi får betyg på hur vi kan lacka och fila naglar?! Lite charmigt =)

Avnjöt även en ansiktsbehandling på eftermiddan. Vi har 3st såna lektioner i veckan, mycket bra. Men vi går fort fram och har nu börjat med massage och akupessur (punkter som vi trycker på med fingrarna). Tekniken går att få in, men självklart ska vi kunna alla punkter och muskler som vi trycker på. Både på svenska å latin...mums, not!

Jag är lite nervös inför morgondagen, om jag ska va ärlig. Först 3h anatomi, trycka in ännu mer (omöjlig!), sen har vi hårbottagning. Vi ska vaxa halvben (knäa och neråt). Våran lilla "mamma" i klassen Kaisa (55år), och jag ska jobba tillsammans imorgon... Spännande?? aaaajjjj!

Ja, jag skriver väl imorgon om jag överlevt... :P

KRAM

Just ja. Jag gjorde ett litet ålderstest ikväll, och tyckte de stämde ganska bra på mig. Så här stod de:
You are a twenty-something at heart. You feel like an adult, and you're optimistic about life. You feel excited about what's to come... love, work, and new experiences.
You're still figuring out your place in the world and how you want your life to shape up. The world is full of possibilities, and you can't wait to explore many of them.

Kommentarer
Postat av: Åse

Hoppas du får en bra dag!! Känns ju väldigt positivt att du nästan skuttar upp ur sängen - med tanke på hur din morgonstatus brukar vara!!!!! Härligt!!

Kram kram

2008-11-04 @ 08:56:21
Postat av: Camilla

ibland längtar jag nästan tillbaka till skolbänken, då jag läser dina inlägg....men sen tänker jag efetr och känner hur skönt det är att slippa plugga en massa:P Dock skulle inte ett jobb skada att ha...hoppas dagen är bra och att du överlevt hårborttagningen. Kram

2008-11-04 @ 11:14:35
URL: http://lillcamme.blogspot.com
Postat av: Anonym

gurkan kastade mobilen i väggen 2 ggr så slutade den stänga av sig ett tag. ;)

2008-11-04 @ 19:57:27
Postat av: Johanna

gurkan kastade mobilen i väggen 2 ggr så slutade den stänga av sig ett tag. ;)

2008-11-04 @ 19:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0