Vecka nr 4

Månda, månda avslagen och slö är nog rätta orden. Helt tillbaka dragen idag. På manikyren var jag i en annan värld medan Elif tog bort nagellacket. Sen vaknade jag till lite när jag skulle ta bort hennes. Sedan kom lunchen, go gröt med smak av jul. Sen bestämde jag mig för att kila ner på Elgiganten så dom kunde koppla ihop mitt headset med min mobil. Just nu har den en bättre period och stänger bara av sig i samtal som pågår i 6-9min. Ringer jag upp igen kan jag prata mkt längre, lr lika länge. Trist!

Iaf så hade de börja regna. Mitt paraply låg hemma i handväskan, så på den lilla biten blev jag dyngsur! Min ena sko tog in vatten, men de va skönt med lite luft innan yogan. På yogan bestämde jag mig att jag ska nog börja träna, Åse har rätt. De är en bra investering. Så när jag kom ner på bottenplan för att åka hem gick jag in på Balance och köpte/skrev upp mig för årskortet som vi erbjuds. Efteråt kände jag mig nöjd och peppad. Har tagga Malin också, så imorgon ska vi prova. Blir nog en lång promenad på löpbandet, för jag saknar dom. Vågar inte gå ut själv på kvällarna, så de blir en bra lösning. Sen när jag träffat imn personliga tränare, som jag får 2h med så kommer jag nog ha ett schema/upplägg att gå efter, härligt!

För övrigt ikväll har jag tagit de lugnt. Läst lite "läxor". Ja, imorgon är de ju de där ämnet som tynger oss alla just nu. Jag hoppas på en uppenbarelse! Annars måste jag tillägga hur les jag är på "pojkarna" i köket. En av diskbänkarna använder mest jag och 3 grabbar. Varje gång jag kommit in och ska använda köket har de varit lite "skräpigt" på diskbänken och spisen. Så jag har torka före och efter användning. De har nog dom märkt för dom senaste dagarna har de blivit värre, och värre. Såg ut som ett bomb-nedslag efter Robin idag. Han kom in å "diskade" medan jag åt. Han försökte nog snygga till de medan jag var där men  jag fick göra om ALLT! Efteråt skrev jag fint på köks-skylten:
"Nu är jag fruktansvärt les att komma in i hit och finna skitig spis och diskbänk. Jag tänker inte städa efter er...SKÄRPNING!"
 
Hoppas dom tar till sig!!!

Nu ska jag krypa ner isängen å se tv innan jag somnar!

KRAM

Ps: Om ni undrar vad Robin gör, så spelar han keyboard. Vilket han gjort 2,5h i rad. Med ett avbrott för lite munnspel. Inga kommentarer! Ds.

Kommentarer
Postat av: Zandra

men börja lämna det stökigt också! ge dom en smak på sin egen medicin!

för sånt där är energisugande som fan !

2008-11-10 @ 21:39:53
URL: http://www.bloggzandra.blogspot.com
Postat av: Åse

Jag röstar på att prata med dom - face to face! Det brukar vara mest effektivt! Sura lappar & annat skapar lätt bara tråkig stämning! :-)



Härligt att Malin oxå hänger på! Kör hårt & skriv på bloggen varje gång du utnyttjat träningskortet! Då kan du se det som en liten morot att vi får se vilken bra investering det faktiskt var!!! Man kan behöva alla konstiga morötter för att komma igång! Nu vet jag ju att jag ska springa lopp i sommar & att Karin tränar. Å jag vill ju inte vara sämre än hon så..... det brukar jag tänka när det känns tungt & Tv:n lockar!!



KRAM KRAM

2008-11-11 @ 10:07:53
Postat av: Camilla

Håller med Åse, morötter bör man ha, hur konstiga de än kan vara. Jag ahr ett knep, jag bruakr skriva i bloggen att jag ska bege mej ut på en löptur vilket får mig att inte backa ur för jag har ju skrivit det...=) Det rä skoj att träna, vill också träna på gym..hoppas på att få råd med det snart..Kram

2008-11-11 @ 15:12:22
URL: http://lillcamme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0