Ett leende

Ïgår gick jag isäng 22.25, skönt. De kändes tråkigt på ett sätt, men ändå smart. Varför sitta uppe och titta på nå halv roligt på tv när man kan få sova länge trots att man ska upp "tidigt"?! Pensionärspoäng till mig =)

Imorse vaknade jag till flera gånger. Mot slutet hördes ljud, som från en liten traktor/gräsklippare. Skottar dom asfalt, tänkte jag och sov vidare. Klockan 8 ringde väckarn. Lite avdankad gjorde jag mig iordning och tog mig till mot köket. Öppnar dörren och mot mig kommer ett vitt ljus, en blick ut genom fönstret och leendet kommer fram medan värmen sprider sig i kroppen.... Där ute föll snön! Jag fram till fönstret och ser vitt, vitt överallt. Åh, vilken känsla. Plötsligt kände jag mig hemma och lycklig! =)

På med vinterskorna och började gå mot T-banan, riktigt halt. Å tack vare snön var tåget sent, så jag hann med. Dagen på jobbet var lite upp och ner. Inte så taggad som jag brukar, lite tråkigt. Och när jag bytt om för att kom hem och slappnade av var de som att gå in i en vägg. Handlade och släppade mig hemåt. Varje steg hit upp var långt. Väl uppe startade jag datorn och musik, och tog en lång lång dusch med mycke varm vatten och hår-inpackning. Vaknade till och lagade midda, pratade med Nicke. Sen där vid halv åtta kom tröttheten tillbaka. Låg och såg dansbandskampen, som vanligt. Helt utslut, sen började jag känna mig mer och mer snorig. Säg inte att jag åkt på en förkylning! Många i klassen är halv sjuk, och har kommit med feber till skolan! Så imorgon måste jag kurrera med C-vitamin bara för att!

I övrigt imorgon så får jag se vad de blir. Ska tragiskt nog gå isäng nu. Håller verkligen på somna!

Go natt!

Kommentarer
Postat av: Zandra

man ska sova tidigt!

det är en läxa jag lärt mig i helgen. :D

2008-11-23 @ 19:40:55
URL: http://www.bloggzandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0