Mycke innanför os frontale (pannbenet)

Dagarna flyger iväg, och snart är de helg. På skolan brukar vi säga att helgen är nära när vi haft vår onsdagslektion i anatomi. Känns som om de snart är de enda jag pratar om, men den är en stor del av mitt liv just nu. Flera av mina kära klasskompis klagar över hur mycke de är, hur lite tid vi har också vidare. Men varje morgon dom kommer till skolan säger dom: "Alltså jag behöver verkligen plugga, men igår hade jag ingen lust och man behöver pauser. " Visst gör man de, men inte varje dag! Inte konstigt att de blir extra mycket att ta in om dom inte jobbar efter... Men mitt lilla ego mår lite extra bra. Idag har jag gjort ett "schema" hur jag ska lägga upp denna veckas anatomi-plugg. Så ikväll har jag lärt mig huvuddelar så som tinningsbenen- os temporalia, hjässbenen- ossa parietalia osv... Måste gå igenom lapparna några gånger till. Just nu jobbar jag på att lära mig glosor, som jag försöker sätta in i sammanhangen. Nu ska jag sluta tjata om anatomi... Vi hade ju faktiskt en till lektion idag.

Före den hade jag 3h rast/lunch då jag pluggade..... just de anatomi. Vår andra lektion var Yoga. Första gruppen fick ha Kayo idag. Hon är tydligen grymt bra, vi har inte haft så tur. Hoppas på henne nästa gång =)

Sen så slutade vi redan före 16, skönt. Åkte till Brommap. för att handla lite. Passade på att springa in på bolaget för att skriva på papper. Dock hittade Magnus inte rätt papper, så jag skulle komma in senare. Jag föreslog freda eftersom då slutar jag liks kl 12. De tyckte han lät bra, sen kolla han på schemat och sa: "Vi skulle säkert behövt dig någon dag. Men kör på freda när du liks kommer hit. Lika bra att vara full styrka. Då kan jag ha kolla över schemat så du kan få lite tider" =) najs najs *cash*

På tal om cash och pengar så ringde jag upp försäkringsbolaget eftersom man måste göra de när man anmält personskador. Till min glädje får jag 300kr för besöket och 1100kr för "sveda och värk". Inte helt fel!

Förresten vill ni se bilder på köket? =) Lr bilder på nå annat? OM ni önskar så kanske jag kan fota lite å visa, hihi!

KRAM

Åse:
Lite andning skulle jag behövt lära mig när vi ska ta låren nästa vecka, gruvar mig redan! Jag hoppas verkligen jag klarar anatomiproven, annars blir de jobbigt!
Mamma Fransson: Får väl se vad jag tar hem för produkter till jul ;) Siv-Göran (fläkten) mår som sagt bra. Sen kan man inte skynda fram. Håller ju på lära mig leva i litet rum, med nya vänner och i mycket trafik osv. Så tidsnog ;)

Kommentarer
Postat av: Linn A

Kök vore kul!

Även typ.. huset! :) (utifrån alltså)

Vad du är duktig Frida! Jag önskar jag hade idn diciplin!

KRAM!

2008-11-05 @ 23:39:50
URL: http://linnelisabet.livejournal.com
Postat av: Åse

Är så impad över din pluggning vännen & det är så roligt att läsa om dina dagar! När har ni anatomitentan?? Om du fortsätter som du gör nu så finns det ingen fråga på den där tentan som har en chans mot fröken Lundgren!!!!

KRAM KRAM

ps, kikar gärna på fler bilder från ditt hus & varför inte Bromma centrum?? Där har man ju inte varit precis!!!!

2008-11-06 @ 08:03:21
URL: http://aselundgren.blogg.se/
Postat av: Lukas

Hej, jag har kommit på att jag har en kompis som bor på samma gata som du hon heter Ida Sandqvist och bor på Beckombergavägen 3

2008-11-06 @ 13:07:25
Postat av: Minna

haha frida vad jag gillar dig.

Nu fick jag en skratt attack igen.

Du är så rolig.

Vad ska jag få lära mig om norrland imorgon då =)

Ses imorgon.

Kram

2008-11-06 @ 19:44:54
Postat av: mamma Fransson

Hej Vera!

Vill bara meddela att jag har haft kaffefrämmande och den var duktig på skjutsa omkring med däck runt byn (hihi)Puss

2008-11-06 @ 22:02:20
Postat av: Zandra

Vad kul att ni har börjat "brukar" något :D

då har man kommit igång ordentligt..

jag skulle vilja se kort på det mesta. skola, huset, köket mm:D

2008-11-06 @ 23:39:30
URL: http://www.bloggzandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0