Utflykt

Imorse vaknade jag till flera gånger. En gång trodde jag klockan var över 10, men den var 8.02. Så jag log och halv sov tills den ringde 9. Men de var bara så skönt att känna känslan att jag fick ligga kvar, så jag myste och små sov lite till halv tio. Då bestämde jag mig för att göra ett ryck och fara på utflykt. Väder var kanon, soligt, vitt av snön och inte alls kallt. Så 10.40 tog jag t-banan till Centralen, vidare på Pendeln till Barkabystation. Därifrån tog jag en lokalbuss. Självklart var skylten och hon som säger gatorna avstängd. Men eftersom de var så mycke folk så stod jag vid bakdörren, och när jag såg IKEA skylten på huset hoppade jag ur och traskade dit. Kände mig så glad och lycklig.

Åkte upp på övre våningen och kikade. Inte så spännande, så sen intog jag nedervåningen och hittade mig en kundvagn. Så mysigt att strossa runt själv, jackan i vagnen, massa roliga saker och bara få känna lugnet utan stress. Tyckte inte de var så farligt med folk. Eller nog var de folk, men de gick och röra sig utan problem så då går de att koppla bort! Detta var faktiskt min första riktiga gång på IKEA. För när jag gick i 6an åt vi på Ikea i S-vall och fick springa in en vända. Så nu har jag kännt i många år att de var dags. Första halv timmen där inne kändes som ett vanligt varuhus. De var tills jag hamnade där nere....ÅÅÅH! Jag har fått mersmak!!!!! Vilket ställe....jag vill dit mer =) Och utanför ligger Stockholms stora Outlet med massa märkesvaror som Peak, Polarn och pyret mm. Stod och sneglade på mot dom affärerna när jag väntade på bussen. Så kallt var de. Snål-blåst och de snöade!!

Lycklig som ett barn kom jag hem med min stora nya Ikea-påse som bla innehöll en besticklåda, pasta burkar, lådor, korgar till toavagnen, tvättkorg, en mugg. Ja, lite smått och gott. Nån julklapp också ;) En av julklapparna är till Sofias Bebis som är beräknad till 22/12...mysigt! Kunde inte bara hålla mig, hihi!

Gu va bra jag mår efter idag. Har dessutom börja fixa till här. Därför passade Ikearesan perfekt. Fast många saker till skulle behövas, men vi tar de stegvis. De är jobbigt att kånka så långt!!!

Veckan som kommer innehåller bla Fysikprov, 3 lektioner pedikyr, vaxning, Ur-möte, räkningar, "löning" och jobb på lörda. Fullt upp med andra ord! Hoppas vinden avtar ute. De är verkligen halv storm, utan att överdriva!

KRAM KRAM

Tog några bilder från mitt fönster när jag kom hem. De snöade, men de syns inte...


Min utsikt...

Lite vitt och fint iaf =)

Kommentarer
Postat av: Zandra

jag trodde nästan inte att det kunde snöa där :D

2008-11-23 @ 22:41:27
URL: http://www.bloggzandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0