Duktig flicka

Jag känner mig duktig idag.

Kom iväg redan 07.29 imorse, tänkte hinna med Malins tåg som brukar komma 07.33, men de kom 30. Men jag tog tåget bakom och vi mötes upp på station, Vi började dagen med ansiktsbehandling med teori. Fast de kändes som om de mesta gick rakt igenom. Anatomin tog upp för mycke plats i huvudet. Tur nog har vi inte nå prov i ansiktsbeh. före jul! Så de löser sig nog.

Vi fick sluta tidigare så vi hade en dryg timmes rast fram till provet. Folk va förkyld och hade feber, utflippade, stressade och allmänt nervös. Jag satt mest i min egen lilla värld och tog de lugnt. Till slut var de dags, efter en OÄNDLIG väntan (kändes de som). De var drygt 50 flervalsfrågor (kryss rätt alternativ av 4), sen kom de en sida med 3 frågor och man skulle räkna upp några delar. Där kom de stora -Vad menar dom? Sista sidan var en bild på skelettet och man skulle sätta ut 23 skelettben, min starka sida. Så där samlade jag nog en del poäng. Max poäng 100p, gissningsvis får jag 65. Hoppas, på mer...men nästa vecka får vi nog veta domen!

Efter provet åkte jag, Malin, Minna och Maria till Gertab som är en grossit som säljer allt man kan behöva som terapeut. Grymt bra priser, eftersom de mesta är kabin (dvs man betalar för varan inte förpackningen). Så någon som vill bli vaxad på benen lr ha fransarna och brynen färgade? Efter de tog vi en fika inne i stan för att fira provet. Köpte sedan en tunika/klänning, de var jag värd!

Hem sen och gjorde bort instuderingsfrågorna på ansiktsbe. Efter de lagade jag en lyx midda (kött å krocketer). Stekte sedan lax till 2 matlådor, mycke duktigt. Inte bara de har jag hunnit med. Renskrev alla fysik anteckningar och har röjt skrivbordet, satt in mina "viktiga" papper i pärmen, packat skolväskan inför imorgon osv. Visst är jag duktig? =)

Jag tycker jag är duktig! Imorgon ska jag ha mysfreda, utan läxor! Ska även lämna in min mobil igen för att få den bedömd. Kanske får den lagad igen, eller pengar... spännande!

Tidig kväll blir de ikväll, någon förstörde de igår ;) Men de var roligt...hihi!!


Tummen upp för mig =) (håret är långt och uppsatt!) (lägg märke till min ögonbryn..hihi)

KRAM

Åse: Tack för tankarna...jag försökte göra mitt bästa!
Mamma Fransson: Ja, bönerna behöver jag i dessa tider! Här är de rått å kallt också, massa is på morgon. Vi måste höras på telefon snart, vill bli uppdaterad! =) Håll ut, om 29 dagar är vi båda i Vännäs igen ;) Pöss



Kommentarer
Postat av: Åse

JIPPIE! Shit vad du gör det bra!! Jag är grymt impad av dig!! Jag vet hur otroligt omotiverande det är att laga mat när man är själv så du är min idol som ids stå å kocka om kvällarna! Blir spännande att höra resultatet nästa vecka - måste ha varit en härlig känsla när skelettet kom & du bara kunde ösa dit rätt svar!! :-)

Jag tar gärna lite bryn- å fransfrägning till jul! Vaxningen kan vi skippa! Lite ansiktsmassage vore inte heller fel! Passa nu på å spara dina julpengar & arbeta dig igenom julhelgen!! :-) :-)

Största kramen från stoltaste svägerskan

2008-11-20 @ 22:16:39
URL: http://aselundgren.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag håller med ovan inlägg, jag är mycket imponerad. Fast jag vet ju hur du är ;) Du är duktig på att organisera lägga upp saker :) Vääääldigt bra egenskap, inte minst i detta fall! Se upp bara så att du inte stressar sönder (jag känner mig som en mamma när jag säger så :P)



Jag tar gärna en ansiktsmassage och färgning, kanske om vi åker till sthlm innan jul? :) nu blev du överraskad va!?



Puss vännen!

2008-11-21 @ 00:05:17
URL: http://smagodis.blogg.se/
Postat av: mamma Fransson

Hej Vera!

Jag vet ju att du är bäst, blir så imponerad över hur du tar tag i ditt liv. Jag måste få säga att jag har också varit duktig, igår så fick jag i stort sett färdigt hyresaviseringsprogrammet på datorn, jag har knappat i det oländiga och igår fick jag trycka på print och alla hyresavierna kom färdigskrivna och istort sett så var alla rätt skrivna helt otroligt att jag fixa det.

Puss å Kram

2008-11-21 @ 11:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0