Autobahn

Så känns mitt huvud. På anatomin gick de in och ut lika snabbt...som autobahn rakt igenom ungefär. Har suttit nu i 40min och läst anteckningarna, och papperna från dagens lektion och plötsligt börjar jag förstå sammanbanden som man bara hinner skymta på lektionen. Men de är såååå mkt nya ord som ska in som krånglar till de. Som att tarmbensåsen/höftkam (crista ilica) sitter uppe på höftbenet. Vad är de liksom?

Imorgon ska vi gå igenom 2sidor muskler. Vad dom gör, fästen och namn...*GRÅT* Sen om 9dagar ska allt "tentas av". 17 papper, 17sidor anteckningar och massa massa massa latin! Och nej, här med vävnader vägrar fastna. Vi ska även ha lite repetion imorgon, så då måste jag få tips om de hela. Ångesten i klassen är ENORM över detta. Bör jag nämna att vi hinner ha 2 till anatomilektioner nästa vecka före provet, som inte ska vara med på provet. Som sagt ÅNGEST, ÅNGEST och ÅNGEST!

Måste berätta att vi höll på med lösfransar på make-upen. Hur kul som helst, skit snyggt med långa på kanten. Man får värsta ögonen *Blink*

Nu ska jag byta samtalsämne och berätta om hela diskgrejen. Min skylt hjälpte fint. Imorse när jag skulle äta frukost så hade Robin plockat ur diskställningen (första gången sen jag flytta hit). Sen när han fikat klart så diskade han efter sig och "torkade" av diskbänken. Så nästa steg är att lära dom hur man använder en trasa, och att den ska VRIDAS ur efter användning ;)

När jag kom hem idag far de full fart i köket. Jag, Hanna, Carro och Jonathan var i köket samtidigt och åt/lagade mat/pratade om allt. Jätte kul. Och dom gillade mitt skylt, för dom brukar också skriva sånt eftersom att vissa träffar man typ aldrig. Så de känns bra!

Sen så kanske ni vill höra om träningen. Jag å Malin gick ner och värmde upp på löpbanden. Sen gick vi till styrketräningsdelen. Körde en "bräsa-maskin" och en kläm-ihop-maskin" alltså för lår å rumpa. Sååå öm nu :P Vi körde lite mer ben. Efter de prövade jag en "trappmaskin". Tog den med störst steg, väldigt jobbigt för mig med korta ben! Så lite sånt blev de idag. Vi börjar lugnt och ökar sen ;) Är bara så förundrad över hur fint och fräscht de är. Å dom har salongs shampoo i duschen =)

Dags för lite tvmys i sängen. Kunde inte somna igår...! Så go natt!!

KRAM

Kommentarer
Postat av: Zandra

Jag vill också gymma..

jag satt och funderade på gymmet som man får nyttja om man jobbar inom vården i vännäs kommun.. Det håller nog inte samma standard som erat.. men det får duga :D heeh

2008-11-11 @ 21:32:11
URL: http://www.bloggzandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0