1a advent, inte 1 dec...

Känslan imorse när jag vaknade till och kunde somna om, för att jag ville... Den känslan är oslagbar! Vid 10 låg jag där och funderade på vad jag skulle göra vilja göra denna 1a advent 2008...många roliga tankar, dock ingen som gick att genomföra. Så jag steg upp, läste mail och så där. När jag väl fått på mig kläder tassade jag till köket och min fina Nalle Puh chokladkalender, med Nalle Puh, Tiger och Ior på =) Dagens lucka var en ängel. Chokladen var lite tråkig som i alla andra chokladkalendrar. Men de är iaf någonting som ger mig julstämning.

Efter frukosten gjorde jag ett ryck i köket, sista dagen på städveckan! Oj så fint de blev, och tid tog de. Så sedan kastade jag in skolkläderna i maskin och tog en varm skön dusch. Gjorde mig sedan klar för en liten stads trip. Block, mer pennor, sudd och kalender var några av sakerna på min lista. Även att på lite skyltsönda känsla.....

Men här nere är de ingen snö, lr någon fläck möjligtvis. Grått, dött och stressigt i stan som vanligt. Visst är julpyntat med massa stjärnor och glitter mm. Men i dom få affärerna jag var inne i kändes de verkligen bara som en vanlig dag. Dom spelade inte ens julmusik i högtalarna, fast dom gjorde de för en vecka sedan. Ute sprang alla bara runt som galningar som vanligt. Då kändes julen verkligen bara som en "grej". Så efter en titt på Hm, stadium och kappahl höll jag mig till Åhléns och Hemköp. Dom hade de jag behövde, sedan åkte jag hem.

Tog mig en mys midda vid tven. Vissligen hade jag skolböckerna i bakhuvudet, men idag har jag inte kännt någon panik över de. Min hjärna har tagit helg, och ids inte stressa. Har läst igenom anatomin och anteckna lite, i all enkelhet. De känns lagomt mycke. Vardagen får vänta tills imorgon.

Hoppas ni där uppe haft en underbar dag med snö och julskyltning. Min "skyltsönda" blev att titta på mina fina julgardiner, äta skumtomtar (ont i magen) och dricka lite julmust =) Oj, jag kom just på en grej. Man får ju inte öppna kalendern förens imorgon, den 1a. ÅÅÅH, pucko =) Tyckte de var nå konstigt. Tur att jag är smart i efterhand ;)

KRAM

Kommentarer
Postat av: Camilla

Tokigt..nu måste du ju stå över en dag..annars har du slut på luckor när det kommer till julafton;) Här har det regnat och slaskat idag...så det känns inte riktigt som 1:a advent, och med här menar jag Övik...det rä så trist...igår fanns det snö...nu äör det slask....bläää! Nä nu längtar jag söderut....några dar kvar häruppe nu....hoppas din måndag blir bra, själv ska jag klippa mig, nu åker edt långlånga håret;)!! kram kram

2008-11-30 @ 23:58:00
URL: http://lillcamme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0