21år, Övik och en massa annat

10 dagar senare och det känns som om allt och inget har hunnit hända sedan förra inlägget. Förut såg jag alltid fram emot att få skriva här och berätta vad som händer och sker. Och så har jag känt nu flera dagar, men orken/den lata delen inom mig har sagt åt mig att ta de sen. Så nu kommer de äntligen (iaf för min del..hihi) mina 10 dagar, dag för dag:

Månda: Klippte gräset och grillade med mina kollegor på systemet. Maten var underbar, men de var 1000 mygg och jag fick bra nå många bett.

Tisda: Var i stan med mamma och Sofia. Lyckades hitta ett badlinne och färg till cykeln. Målade på kvällen första varvet. Har lite ångest att jag inte hunnit/orkat mer.

Onsda: Första dagen på systemet, 8.45-19.15, jag var trött efter de!

Torsda: Andra dagen på systemet. Kom dock hem 18.30, YEY. Dock fick jag jobba på golvet hela dagen, så mina fötter värkte och var svullna när jag kom hem! Börjad baka kaka kl 22.30, blev fint.

Freda: Handlade med Hanna. Åkte med henne på folkrace i Bussjö. Vidare hem och förberede min 21års fest. Inte riktigt lika bra som förra året, men klart godkänt! Tack!

Lörda: De var tänkt en hemma helg, men när Elin ville ha med mig till Jakob så följde jag med dom ner. Jakob och Elin bor hos hans föräldrar i Österbillsjö (strax söder om Övik). Jätte fin utsikt över sjön/pölen från de fina huset. Vi hade återigen en grillkväll. Jag fick träffa deras vänner och vi spelade kubb, bastade och vissa badade. Skoj!

Sönda: Slappade hela förmiddagen. Tröttheten var total efter att ha hållit igång flera dagar och sovit dåligt! Så vid fyra for jag vidare till Rodervägen och familjen Lundgren. Självklart gick de inte mer än en timme innan Hilde lyckats spy ner hela mig, typiskt. Jörgen och Tony tapeserade för fullt i kontoret och lekrummet, de blev tok fint. Jag fick dela rum med Nils.

Månda: Ca 6.40 vaknade Nils och tyckte de var morgon. Efter en kvarts terror gick han nöjd till tven och jag fick några minuters extra sömn. Jag och Nils for senare till Paradis badet och lekte/badade. Sen blev Nils trött och rundan på stan var inte så uppskattad från hans sida. Lite glass/muta gjorde susen, hihi! Elin hämtade mig vid sex och jag fick åka med henne upp igen, toppen!

Tisda: Kurs i Bjurholm hela dagen. Lite grunder om varför systemet finns, vem man får sälja till, hur man kan gör i olika situation osv. Väldigt lärorikt, och kul att träffa nytt folk! Deckade framför tven 2h på kvällen. Sömnen fick sin vilja igenom tillslut, haha.

Onsda: Bröt till ryggen, medan mamma tog en hel behandling hos Kerstin. Gjorde några ärenden tills mamma var klar. Då lämnade jag av mig själv på Midgårds skolan och såg när alla studenter sprang ut med familjen Fransson. När Sofia åkt iväg på vagnen åt vi lunch innan vi for hemåt. Då hann jag med att byta om och slö lite innan de var dags att fira Sofia hemma och äta go paj med efterrätt. Satt kvar länge å sörrade med alla, hihi.

Torsda: Ja, idag var de dags för min 3:e dag på systemet. Gick bra och de var ganska lugnt. Nu är jag som en del av gänget, tihihi!

Om ni nu orkat läsa allt säger jag BRA GJORT! Kändes bra och skriva så här, för de känns bara som att jag allt och inget. Många planer fram över och tankar, så jag kanske ska försöka uppdatera oftare så ni slipper dessa långa, haha! Lägger till några bilder till detta "oändliga" inlägg...


Från vänster Anton, Hanna (bakom Sandra), Nicke, Elin, Nisse, Jag, Tomas, Ewe, Juden, Simon, Jakob, Lukas och Hanna... Här har vi just gjort andra grenen i vår 3 kramp. Första var spotta lång fil och den andra Skjuta/klämma tvål i hink.

3:e grenen, cykla på planka. (Nisse missar hela,hihi)

Elin och jag, tillsammans igen efter mkt tid ifrån varann. Att få vara med henne en hel helg var nog denna bästa presenten!

Tagit från Jakobs övre altan/veranda. Där nere vid bryggan till vänster bastade vi och vissa badade.

Ps: Snart är de helg igen, var ska de sluta denna gången? :D D.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0