Road kill

Hej å hå, så var de torsda igen. Och midsommar imorgon. Känns inte som så precis.

Helgen som var blev väldigt lugn. På fredan var jag och Emma i stan för att hjälpa Sofia flyttpacka. De var ju kul en stund, sen fick dom sköta de där själv. Avslutade kvällen med film, väldigt passande. På lördan var de dags att göra något ordentligt. Så först klippte jag gräset och efter de målade jag mitt andra varv på cykel. Efter de var jag nöjd med dagens prestering och blev bjuden på midda till Hanna, Nicke och Maja i deras nya hus. Kan de bli mer perfekt? Passade även på denna kväll att se en film.

På söndan då jobbade jag som ledsagare på Torpgatan. Vi reste till Gräsmyr för att se Lotta Engberg. Snacka om glädje att se alla inom vården lysa längtan efter just denna stunden. Tror de var sammanlagt ett par hundra personer där, och alla väntade dom på Lotta. Och efter nästan 2h dans till Frisco kom hon äntligen. Dom kramade henne, tog kort, stod med henne på scen gjorde allt för att ta studen till vara, så underbart! De var ett bra arbetspass. På kvällen drog vi ihop en del av gamla gänget. Så de blev en riktigt lyckad helg!


"Ska de va, ska de va 100%"

Måste berätta om mitt första mord. Igår var jag förbi en sväng på Flabb innan jag och Hanna for mot Pengfors. Just innan vi ska köra ut ur Vännäs ser jag nåt bara fladdra upp just framför bilen *Pom* Hanna: "Oj, du körde över en fågel." Tanken slog mig också och i bakspegeln såg jag stackarn som omkom. RIP fågeln! Lyckades även knäcka ägg över mitt ny duschad ben igår när jag lagade midda kl 21....

Veckan i övrigt har däremot gått fort, förutom på jobbet där vi slitit hårdare och hårdare för var dag som gått. Igår hade vi dessutom 1h extra öppet, huva va tungt de blev. Idag hade vi över 1000 kunder i butiken, den ni! På min em rast idag så kom jag in i fikarummet och fann detta...


Jag håller med chefen och önskar er Alla en riktigt trevlig Midsommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0