Vännäsdagarna

Då var årets händelse i Vännäs över. Varje år går de lika fort, men de är iaf roligt. På fredan kom jag hem efter halv sju lagomt slut i hela kroppen efter allt slit på systemet. Men jag hade ingen tid att förlora. Så medan mamma å Bengt grillade hann jag slänga mig i duschen. Sedan var de på med kläder och smink och vidare mot Ewe. Där var vi två gäng som peppade kvällen. Grymt kul att Elin och Jakob hakade på, och resten som var där för den delen också. Runt halv elva gick vi in mot centrum. Jag var nog överallt förutom på Marias. Känt folk överallt, roligt folk och hyfsat bra väder. Vilken kväll! Jag kom hem runt 02.30 med värsta leendet på läpparna, sand i skorna och lite öm efter att ha klättrat över 2 staket. Underbart!

Lördamorgon 7.50 ringer mobilen och jag masar mig upp ur sängen och in i duschen. Trött och sliten tar jag mig till jobbet. For lite tidigare för att köpa en yoghurt till frukost. Givetvis var affärn stängd. Så jag stod och solade tills Åsa kom. Vi stod å surra tills Sandra äntligen kom. Självklart hade hon lämna nyckeln hemma. Nyckeln som hon hade fått enkomt för den dagen. -" Jag tänkte Anna-Lena skulle ha nyckel?!" Hur smart får man va? Efter ett samtal och en biltur kunde vi ta oss in och börja jobba. Dagen flöt på fint. Lyckades få gratis lunch, vilket kändes kanon. Väl hemma vid fyra hann jag med en tupplur på soffan innan vi åt midda, perfekt. Kvällen började sedan med att jag och Sofia fick åka med kusin till Spöland. Vi hann säkert va hos Tomas i en halv timme, innan vi åkte med dom mot Vännäs igen och till Kalle och Lotta. Vi var inte alltför länge där heller, utan drog ut ganska snabbt. Grymt mycke folk var de. Kul, men inte lika kul som fredan. Kom återigen hem sent/tidig morgon runt 03.20. Skönt att sova!

Tog igen sovmorgon på söndan, utan for redan vid 11 ut på köpingen för att se marknads-mötet. Sedan kikade jag på marknaden tills jag kände att jag ville hem. Men just när jag skulle passera Poppins, så såg jag Markus å Kalle på Nisses och Hannas balkong. Hemgången fick vänta. Istället stod jag på balkongen och kikade på allt folk som gick förbi och pratade med dom. Vi gick sedan en till vända och åt mjukglass, mysigt. Bra slut på helgen.

Min trötthet var total idag. Beror nog både på helgen och jag inte är nå piller. Måste nog börja om med mina vanliga, pallar inte att va så här. Jobbade bara till 13.30 idag, vilket var tillräckligt. Slet som ett djur dom timmarna! Sen har jag dessutom målat de 3:e varvet på min cykel, så de börjar ta sig!

I övrigt så  ska jag på möte om en timme ang Italien-resan med Flabb och Vännäs kommun den 11-16/9. Sen har jag fått ett lånelöfte av banken. Dock ska hon kolla upp några små detaljer, samt att vi ska bestämma belopp och sådant sedan. Så nu börjar de kännas mer verkligt. Privatskolan 19 januari??? :D Livet känns lite bättre när man har något att se fram emot.

KRAM

Mitt projekt Cykel- Make over...


Då (Nyslipad)

Nu...






Kommentarer
Postat av: camilla

Oj.vilken helg du vart med om...vet inte om jag sklle klarat det=) Så, de är privatskolan som ä bestämd nu? ska du låna till lägenhet eller är de skolan som kostar? kraaam

2008-07-15 @ 11:12:51
URL: http://lillcamme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0