Lunch

Hej och Välkommen till min lunchtimme. Idag spenderas den hemma. Tog med mig mat på jobbet när for dit runt 8.50. 10min senare får jag reda på att jag börjar kl 9.50. BITTERT! Då sög livet ännu mer. Så ja la mig på soffan i fikarummet. Soffan var skön, men de var kallt och jag blev bara mer slö. Steg upp för att gå å kolla hur mkt varor som kom. Antalet pall gjorde världen yttligare lite bittrare. Eftersom allt de ska helst lossas innan kl 13.15 då de kommer mer varor. SUCK! Hand-lossade en pall, sen skulle jag använda vackum-myggan. Jag och myggan har inte bästa sammarbetet, eftersom han är ny i min värld. Men men framåt gick de ju lite iaf. Fortfarande mycke som är olossat, men de är inte mycket att göra åt. Bestämde mig för att fara hem och äta min lunch så jag kunde samla mig och få lite luft. Fast idag är luften blöt, himla regn. Kortfattat, ja är bitter idag!

Veckan som varit har varit ganska tung. Mycket slit på jobbet och lite fritid. På onsdan när jag äntligen var ledig så jobbade jag hemma. Jag rensade garderoben, vattnade blommor, plockade undan, tvättade Kian och Ka:n, åkte till stan med Emma och Mattias för att köpa paket till Nils, sen var de inte så många timmar kvar av dagen. Lörda eftermidda blev jag utbjuden till Pengsjö och Familjen Nyströms stuga. Fick go midda och vi spelade spel. Världen stannade av för ett tag, tid och rum spelade plötsligt ingen roll. Linn och jag åkte dit ut på sönda förmidda och lade oss i solen på bryggan. Vädret, platsen och sällskapet var allt perfekt. Ingen stress, inga måsten. Vi blev kvar över kvällen och badade i sjön och i badtunnan med folk. Snacka om semester dag!

Veckans höjdpunkter: Onsdag, Gojja fyller 4år så de blir kalas i Övik. Längtar så! Freda, LÖN! (Första "riktiga" lönen i år)
Lörda och sönda, LEDIG! De var väldit länge sen sist jag var ledig 2 dar i rad!

Nu ska jag på med arbetsskjortan igen och fara tillbaka mot jobbet och alla varor. Bittert, men nu är de bara drygt 5h kvar av dagen?!

KRAM

P.s: Min mobil ringde just. De var från den andra skolan som jag var på besöks hos. Hon ville veta vilken skola jag valt, och varför. Mitt huvud har semester så de blev nå ett flumigt svar, men så blir de ibland.D.s

Kommentarer
Postat av: Åse

Ses snart!! Framförde hälsningen till Nils som längtarlängtarlängtar till onsdag!

Kram kram

2008-07-21 @ 17:43:10
Postat av: Camilla

Oj oj..jobb jobb...ungefär samma här. dock har jag vart ledig idag, men jobbade hele helgen..å imorrn är de på't igen=) Nu är jag nyfiken, vilken skola har du valt och i så fall när börjar du och hur gick de med banken? Kraaaam

2008-07-21 @ 18:47:50
URL: http://lillcamme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0