Do you LÖVe this?

Ja, nu börjar de snart va en vecka sen jag lande i Umeå. Åh tur var nå de, för de är så grymt skönt att vara hemma igen. De var kul å se ett grönt Amerika, och sen några timmar senare få se träden i Norrland i massa olika färger. De är verkligen konstrast. Jag har varje dag tittat på Rosenkvists björkar tvärs över gatan och förundras över hur snabbt hösten går. När jag kom hem i fredas hade dom flesta löver börjat ändra färg,. Idag är alla löven gula och nästan hälften har fallit till marken.

Eftersom jag inte bara kan sitta och kolla på träden varje dag, så ringde jag Manpower i måndas å sa att jag var hemma igen. De är verkligen dags att börja slänga ut alla krockar för jobb! Sedan åkte jag och Nicke in till stan, så då passade jag på att springa in på Vattenfall. De är väl inte något jag längtar efter så där super mkt, men jag behöver jobb. På Vunna, numera Vunna/levbyten, där jag satt sist, var dom 10pers kort. Så jag har flörtat med chefen och lagt in ett gott ord för mig själv ;) De tråkiga är att dom har anställningsstopp, men hon skulle försöka prata med cheferna. Jag hoppas för allt i Världen att jag iaf får jobb i 2 månader..de skulle behövas! Dessutom skulle jag "vinna" lite tid att söka nytt jobb på. Jag har kollat varje dag på ams.se efter nya jobb, men ingen lycka än så länge. Ska imorgon när dom har öppet här i Vännäs, gå dit och anmäla mig som arbetslös. Skulle sitta fint med ett jobb, så man fick lite rutin i livet och kunde ha råd att flytta hemifrån.

Annars så har jag, Sofia å Johanna börja träna. Vi var på gymet i tisdags, å ska dit ikväll lr imorgon. Vi funderar på att börja i Vännäsby, eftersom de är så mkt folk på älvdala. Vi måste kolla närmare på de där! Ska nog ta mig en liten promenad nu, när solen lyser och värmer lite grann.

Ha de bra! KRAM
image65
Skickade denna bild härom dagen till Malin i McLearn, för att visa att de är verkligen höst =)

Kommentarer
Postat av: Din röst i natten

Du Frida... måste bara tyvärr påpeka att ditt hemspråk, svenskan, har "typ" försvunnit. Bondska pratas, men skrivs dock ej. Hittar du ingen jobb, svenne-kurs, ja, jag rekommendera....
;)

2007-09-29 @ 00:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0