Jobb sökes!

3 veckor arbetslös.... jag är uttråkad! Jobben som ligger ute är typ chefsjobb, it-grejs, ringa runt och sälja saker. Inget som känns som där jätte häftigt. Ska senare idag skriva ihop en ansökan till Guldfynd. 50% tjänst i en dryg månad, alltid något. Sen sökte ett företag en person som kunde köra ut tidningar, vilket är helt najs i sig. Men varannan fredanatt...värt? Ska nog söka bara för att hålla igång ansökningarna. Ja, de är inte alltid lätt.

Igår så fyllde Jelle år. Jag blev riktigt stolt över mitt grattiskort som jag slängde ihop till henne. Alla andra tyckte de var roligt också =) Tur att man lyckas med nått här i Världen. De var riktigt många hos henne, riktigt trevligt med andra ord. Nu väntar vi bara på inflyttningsfest...den 20:e? Hur som helst som taggar vi!

Idag lyser solen, men vinden blåser kall! I Övik finns de lite snö...tror de snöade enda upp till Nordmaling igår, om jag inte hörde fel. Snö känns inte så upphetsande just nu...huva. Malin som jag lärde känna under min Au pair tid, kom hem i måndasnatt, till Oskarshamn. Hon tycker de är fruktansvärt kallt. Klockan åtta på kvällen när hon reste från USA var de 28 grader...å hemma ca 8?! Snacka om skillnad! Hon är iaf, precis som jag, glad att vara hemma igen efter allt trassel och strul där borta! Ska nog fara och hälsa henne nångång, när ekonomin går åt rätt håll....

Imorgon så är de rally-sprint här i Vännäs. Sista för säsongen, skoj! Annars är planerna väldigt få för helgen, dvs de ser dött ut. Hm, hoppas de löser sig!

Nu ska jag ut på min kalla dags promenad! Take care!

KRAM

image74

En printscreen av kortet till Jelle. På de finstilta står de: Till oss, dina vänner är du alltid välkommen natt som dag, vad de än gäller. Systemet har dock specifika öppettider!

Kommentarer
Postat av: Camilla

*skratt* vilket roligt kort!=)Jadu, jag tycker de är ganska mysigt med snö jag...hade gärna fått komma mera...ja okej det är kanske lit tidigt då, men ändå=)Det blir ju så mycke ljusare ute då, inte så grått å trist som de är nu...sittre å fördriver lite tid på universitet, plugga? näe,,tänkte de men de är inte så kul..hehe...snart far jagf bara några timmar kvar nu...=)
Kram på dig, hoppas jobbsökandet gå bra

2007-10-12 @ 14:55:33
URL: http://lillcamme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0