Musjakt

Idag skulle jag börja kl 13, så jag låg å sov, drog mig till kl 10 då mobilen ringde..Fick ta en pedikyr kl 11. Grymt roligt att vara igång igen. Fick på eftermiddan göra en behanding på chefens mamma. Helt underbar kvinna och de bara lyste om mig efteråt. Vill bara göra mer MER :D

Slutade vid 16.30, så efter 17 när de tomt i poolen gick jag å simmade. Efter 20varv var jag les. Då kom Carro, min stug-syster och de var bara haka på igen. Tog 30 vändor till för 50st var hennes mål. Så jag har alltså simmat 1,1km. Grymt bra tycker jag själv! Carro ville sen bju på midda för hon lagar mat ist för å äta personalmat. Och hon hatar å vara ensam. Så jag offra mig. Hon är så söt!

Efter maten sitter vi å tittar på Idol och just efter de slutat ser jag något i ögonvrån.... EN MUS! Av ren reflex är jag ur soffan på nån sekund. Just då kommer kocken Peter hem också. Han bara skrattar och vi gillrar fler fällor med hans tips. Vi står 2m från soffan i köket å pratar då är musen i soffan IGEN. Musen har vi döpt till Rut, inatt kommer hon dö. På kylen sitter förra årets lista på döda hus-möss som dom dödat och namngett. Så nu börjar vi med årets. Känns tungt med dessa små krabater, dont like!

Peter gick ut för å röka... de är som sagt 10m till liften. Just när jag trycker på tändarn drar en full stor älg iväg uppåt... Börjar fundera på var jag bor nånstans. Peter har insett att jag är skvätt rädd. Skulle ta stekpannan från bordet han säger: HA!    Jag flyger 1m och skricker. Han ha redan skrämt mig 2gånger inom 1h!!! Tur att han kom idag å åker på lörda... I övrigt verkar han trevlig.

har inga bilder å bju på tyvärr. Men ni skulle skratta om ni såg oss. Jag i en fotölj och Carro på en pinnstol. Äcklad av soffan!

KRAM

Zandra-De är mysigt, nästan. bilder kommer... jobbar dock 9-19 kommande dagar, kan blir lite tufft.
Åse- Ni är välkommen!
Emma:Storhogna Högfjällshotell & Spa
Värdshusvägen 4
840 92 Vemdalen

Vägbeskrivning
0682-41 30 30

Kommentarer
Postat av: Zandra

jag gillar levande möss mer än döda möss.



familjebilden får vänta då. när du väl kommer upp till oss igen så har du säkert inte ens tid. vi får ta en dålig en själva...



2010-09-24 @ 12:17:20
URL: http://bloggzandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0