"För jag är en liten prick på ett jättestort fjäll.."

Jag svamlade i förra inlägget, precis som vanligt. Men jag skrev att jag sovit hos min kompis Maria för två veckor sedan, när de var veckan innan. Ja, ni måste förstå min förvirrig med tanke på hur att från att de Cattis ringde första gången efter läst min ansökan, en onsda, till i måndas då de var min "första dag" (fast vi var på kurs) så är de inte ens 2v. Galet!

Måndamorgon fick jag se Marias fina Salong/kryp in, innan Cattis hämtade mig och vi satte av mot Åre. Åre var riktigt fint, och Holiday in som vi bodde på var lika så. Hälsade på mina nya kollegor Pernilla, hudis, och Mia som är massör innan kursen körde igång. Genomgång av märket Decleor i 5h. De är verkligen svårt att ta in ett märke på så liten tid, då man inte övar efter genomgången så att teori blir praktik. Presentationen var inte hundra heller.

För ett smälta de hela tog vi "Hogna-brudar" med Cattis i spetsen en liten promenad i Åre by. Cattis har bott där 7år, så de är bra. Eftersom regnet kom och vi ville bada så gick vi tillbaka å badade på hotellet. Provad Sauna world (bastu värld). Riktigt intressant att pröva ång bastu, torrbastu, bastu med annan luft och temp. Ett kneip-bad (riktigt coolt eftersom vi läst massa om de på skolan). badet var 2m iskallt vatten, en ett steg/platå och sedan 2m varm vatten. Så man gick runt runt 5 varv som Cattis sa och fötterna mådde verkligen bra av de. Fanns även en "pool" som såg ut som en brunn, som skulle vara som en isvak, samma temp på vattnet iaf *BRR* Den skippade jag! Sedan blev de midda på byn innan sängen intogs.

Idag så var de genomgång av MD. Mycke bättre kändes de. Slö bli man av allt sittande dock. Och de blev inte mindre eftersom vi hade 20mil bilåkande till Storhogna. Vi passade på att åka in på Åre chokladfabrik och provsmaka innan vi for iaf ;)

Väl här med Mia så let vi rätt på mitt rum. Bor i "Logen" som de kallas. En ganska stor stuga med 6rum, och 2 lr 3 badrum? (har inte hunnit kolla), ett vardagsrum med kök. Liften ligger 20m från stugan. Stugan ligger 150m från hotellet. Rummet är litet och ingen dröm, men de är bara vänja sig?!

Bilder ska ni få. Och jag ska sluta svamla. Börjar faktiskt jobba om drygt 10h. Så ska leta igen ett badrum och göra mig klar för sängen... Go natt på er. SAKNAR ER ALLA!

Zandra- Klart jag svarar om du frågar. Daglig uppdatering kan du ju hoppas på iaf ;) Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0