Keep on going

Dags för lite update, minst sagt.

Sist var de ju handleden som var allt annat än okej. De blev akuten den kväll. När han stack in sprutan i knölen trodde jag slutet var nära... men sedan lättade trycket och frid kom in i mitt liv tillsammans med mina nya tabetter som var smärtstillande och inflammationshämmande. Han skickade även en remiss till handkirurgen. Har inte hört något därifrån än. Just nu är de en ytterst liten knöl kvar. Smärtan kommer efter långa dagar på jobbet med mycke lyft. Försöker hålla den lindad när jag lossar och sliter på golvet, och de gör stor skilnad. Har tagit någon tablett ibland, men jag tror på en bra fortsättning. Självklart är jag orolig, men jag vill gärna tro att de ska bli bra. De har Åse lärt mig. Ska börja träna igen, kroppen saknar de!

Annars så jobbar jag mest. Å är jag väl ledig så är de hundra små saker som ska göras, städas, tvättas osv.  Helgerna har inte riktigt blivit heller som jag hoppas, men glad för de lilla.

Så förra helgen kom min efterlägtade resa. Fredagkväll tog jag nattåget ner till Krylbo (avesta) till min Malin som gick i min klass. Hon och Danne bodde i ett sånt vackert hus. Tråkigt nog var inte vädret på vår sida. Men vi hade 2 härliga dagar tillsammans innan jag måndamorgon tog tåget vidare till stor stan, Fjollträsk och mitt gamla hem. En hel dag med Kaisa (våran söta "klass mamma") på stan gam MÅNGA fina fynd *GILLAR*. Erik gjorde en underbar midda och vi hade så trevligt. Tisdagen tillbringades med min Tess. Vi åkte till Sickla på köping centret och strosade, fyndade och myste. Efter de var de bara att ta flyget hem. Helgen gick way to fast!

De var tillbaka till vardagen. Nu är jag återigen lång ledig. Freda-månda. Så imorgon åker jag till Övik. Måste få träffa släkten. Nils fyllde faktiskt 6år när jag åkte till Avesta så faster hjärtat gör ont. Sakna han å Hilde som en tok! Får se hur länge jag stannar...

Nästa vecka är jobbar jag bara 2,5dag. Men de är mycke som smått som ska göras. Bröllop på lördan (ME LIKE). Sen veckan där på jobbar jag min sista vecka på boa månda-freda 9-18.15. Å lördan är de återigen bröllop, dock upp i Hemavan. Mycke å stå i! Vi ska försöka åka via direkt ner till Stockholm på söndan. För på måndan åker Jag, Sofia, Hanna, Nisse, Jelle å Emil på en behövlig semster till Kroatien. Min första solsemester. Ibland kan man inte bara tänka på pengar... jag ska unna mig denna resa =) LÄNGTAR!!!

Ska försöka bjuda på mer bilder framöver... PÖSS!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0