Vegagatan

Välkommen till mitt nya hem, här i Vännäs på Vegagatan. Detta är mitt första "riktiga" egna hem. Fjollträsk var något tillfälligt, där jag knappt använde mina egna saker förutom kläderna och kökssakerna.

Iallafall så blev flytten hit igår kväll. Massa underbara människor som bar så allt gick verkligen i ett nafs. Jag hann inte med. 10min kanske de tog innan allt var inne. Gjorde inte mycke igår, klockan var mycke, förutom handlade frukost och åkte till Franssons för att se Greys. Var som slut efter en dag på jobbet (Jobbade själv hel dag, med utflykt till stan) dock var flytten var de enda som gick runt runt i mitt huvud. Till Vår besvikelse så var de CSI ist för Greys, SKIT!!! Mys iaf.

Sov här inatt, gick bra. Lite svårt å somna, var såååå lycklig över allt! =) Steg upp tidigt imorse pga vissa omständigheter. Duschade i min öppna dusch tog på mig gamla kläder som hänger på galgar (min resväska med alla kläder var kvar i Sävar. Förutom då lite klänningar och någon gammal skjorta som blev dagens outfit). Dagen till äga var jag osminkad och opreparerad i håret, ty även de var kvar i Sävar. Mamma å Bengt hade alltså lasta släpen när jag var på jobbet. Så jag hann aldrig dit, som tanken var. Överlevde iaf.

Kl 9 tog jag Ka:n mot stan. Dissigt se nanting efter vägen. Den klarade sig inte riktigt igenom, ojämn bromsfördelning bak. (Samma fel som förra året?!) Hur som ska den ombesiktas. Sedan var de Rusta (handlade TRÅKIGA rengöringsprodukter), sen till Sävar. Tog med "livet" (kläderna, necesären, datorn, innebandyklubban) och åkte söderut igen. Blev en impuls-lunch med en vän på Ersboda innan jag handlade och begav mig hem igen.

5varv senare hade jag tömt bilen. Johanna kom lämpligt så hon hjälpte med resväskan. Hon, min ängel var sedan med och packade upp. Slängt en del kläder å skit tack vare henne! Sedan kom Hanna å Nisse förbi. Hanna hade med nybakt, hembakt bröd *kärlek* Nisse skruva ihop sängen, å Hanna satte upp mina gardiner. Dock är kommer Nisse med rätta verktygen (borr/skruvmaskin) senare förr att dra ihop sängen och he upp lampa =)

Tur som jag har så har jag varit till Strand och hämtat mig en tv, tvbänk, hallmöbel och lånat en korgstol. Anna å Lars är också änglar!

Mina sista änglar är min bror med familj som tar upp mina saker från Södertälje på månda *JAAAAAAA* SÅÅÅÅÅ GLAD!!! Börjar känna mig hel för första gången på länge???! Glad iaf!

TACK ALLA UNDERBARA! KRAM PÅ ER!!!!!!!!

Ps: orkar inte läsa igenom... TRÖTT, men lycklig! Ds

Kommentarer
Postat av: Zandra

Det låter toppen med ett enbart positivt inlägg från dig! :D

2010-04-02 @ 06:27:27
URL: http://bloggzandra.blogspot.com
Postat av: Anna

Tack för dom fina orden... Lycka till i Nya Lyan =)

2010-04-02 @ 14:43:58
URL: http://pedersenanna.blogg.se/
Postat av: Lukas

Najsigt värre det verkar. Du får bju på fika nån gång ;)

2010-04-03 @ 17:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0