"Som av en händelse"

Ännu en vecka till ändo, känns i kroppen om inte annat.

Tog bussen upp i måndas som var en sönda. Så de strulade bara till de lite med bussarna, men upp kom jag. Veckan var kanon, och mycke kunder. Kul att få prova på en "riktig" vecka inom yrket. Tisdan var enda dagen som lite lugn, så då vaxade vi varandra lite =) Carro och Linda var även in. De var Elisabeths sista vecka, eller hon jobbar iofs på tisda också, men då är jag inte där. Kommer bli tråkigt utan henne, hon är så otroligt härligt, glad och duktig. Hoppas Carro kommer in dom helgerna jag tar framöver... Hon är också en ängel utan desslike, så underbar.

I övrigt gällande Pite så kommer jag säga upp mig. Jag har bestämt mig för 50% tjänsten som jag blev erbjuden på Bolaget här i Vännäs. Får söka mig till en annan salong efter sommarn. Livet går faktiskt vidare. Sen kan de hända att jag inte släpper Pite helt, utan har kvar de som extra. Ni som känner mig vet att jag har lite svårt att tacka nej till jobb. Men jag har som sagt iaf bestämt mig för att inte jobba där i sommar.

Nu över till något roligare... Igår var en väldigt bra dag. Klev upp kl 8, trots att jag kom hem sent och inte var isäng förens mot 01.30. Klev upp, åt fil, på med kläder å cyklade till gymmet. Helt ensam och njöt verkligen hela passet. Riktigt taggad att komma igång igen. Sen blev de en slöööö dag. Hälsade på Zandra, gjorde mig iordning, hälsade på på bandyn sen var de fest. Nisse å Emils "50årsfest". De var en härlig kväll, många skratt, mycke folk, god mat, dans och bra sällskap. Hem kom jag runt fyra snoret imorse efter jag, Hanna å Nisse halkat oss ner från lägerhyddan där festen var. De hade frysit på och var ca -4, men glad var jag ändå =)

Idag har varit än riktigt slöööö dag. Sov länge, tog de lugnt. Gick lilla nyby, lämnade saker till Zandra samt hamnade på kalas på Hantverkargatan. Mattias fyller ju år imorgon så. Gott med fika!

Imorgon ska jag ta tag i mitt liv. Mamma kommer förbi på morgon, vi ska nog mäta lite för ett draperi till sovallkoven. Sen är de stor städning av lägenheten. De känns sunk! kl 12 är de intervju med en kvinna inom barnomsorgen som springvik. Lika bra att ta alla jobb man kan få. Måste ta tag i resten av lägenheten. Sängen ska sättas ihop ordenligt, så jag kan möblera till här inne. Ska åka ner till Övik i veckan och hämta min flyttlådor, LÄNGTAR! Både efter dom och mina syskonbarn! Däcken ska bytas på Ka:n också... Inte sysslolös här inte.

KRAM på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0