Vad är ett hem?

På ett sätt har jag många hem. Eller jag säger hem till mycke. Hem här nere är mitt rum 2117, där jag är skriven, som jag just nu för en timme sen flyttade in i officelt. Annars har ju mtt hem varit hos Tess sen den 11e, till imorse. har inte tagit mig där ifrån före. Sen så har jag ju min "säng i Södertälje" hos Sofia och Pontus. Men de sjuka, inte sjuka men de som ändå är hem för mig är Vännäs. Jag har verkligen inte hunnit med i svängarna, för en del av mig bor där. Kanske inte bor som i ett hus, men mentalt. Sen så trivs jag som en del i familjen hos Franssons, och jag har kvar min syster där, å mina vänner. Så sovplats finns ju.

Ett annat hem är Sävar, mest för att där är mamma som alltid varit hjärtat i vad jag kallar hem. Sen finns mina flyttkartonger där också.

Jag tycker de är väldigt intressant att jag just nu när jag egentligen känner mig rotlös kallar allt hem. I sommar mitt i all flytt där så kändes de hemma i Övik. Lugnet, tryggheten och familjen. Vilket jag också fick i friggen.

Oj, ja nu om ni fortfarande läser så vill ni kanske ha en poäng?! De vill jag också, men har inte riktigt någon. Iallafall skulle jag vilja säga TACK. Tack för alla som får mig att känna mig som hemma medan jag flyttar runt var och varannan vecka och månad. Förhoppningsvis ska jag bo här nu 5månader i rad. Men efter allt som varit är jag tacksam för alla som varit runt mig.

Just nu är jag bara trött, så trött. Vi hade make-up på förmiddan. Gick bra, men inte som de brukar. Eftermiddan var de SPA behandling... Alginpackning. Men med min förkylning så la vi lactic-clay(mjölk/lera) ist, för de är inte lika tok utrensande som alger. Vilket kanske hade varit bra, för att få ut allt, men vågar inte chansa.

Helgen har tillbrigas i lägenheten. Gick hit en sväng i lördas å packade upp... De var den dagens ansträngning. Sen igår så var de dags att sluta va sjuk. Upp, åkte till Rönninge. Micke (Bengts son) hämtade mig vid tåget å vi åkte och kikade på möbler och fick fika. Vi stoppade in ett skrivbord, säng, madrass, mini tv-bord och stol i bilen och körde upp de hit, perfekt. Men nu ser de ut som ett KAOS igen. Och imorgon tar jag nog hit sakerna från Tess.. Överfull resväska (ALLA KLÄDERNA), en IKEA påse plus 2 kassar. My life is in a box?! De känns så... Ogrejdigt, stökigt, ingen struktur... JAG BLIR GALEN!

Börjar 12 imorgon så jag ska dammtorka av allt så de är bara att packa upp resten sen. Så snälla, låt mig vakna med mer ork imorgon. För inatt var de dålig sömn, mycke oro, hostande, kraksande... Men de ska jag ta igen snart.

Just ja, igår så hade jag en date också. Med min Zandra. När hon äntligen tok sig ner blev jag sjuk. Men som sagt så hann vi en date igår. Vi vimsade lite, kolla in kungenshus (slottet) och gick tills vi hitta mat. Buffé, bra grejer. De gick fort, för fort och jag var så trött och var tvungen att åka hem å tvätta *life sucks*. Men nästa gång ska vi ha en HEL helg Zandra =)

Nu ska jag sluta svamla. Hoppas nästa inlägg må bli roligare... var bara tvungen att skriva av mig helgens bravader?!

KRAM

Kommentarer
Postat av: Zandra

Ja, nästa gång kommer jag ner enkomt för att var hackihäl med dig :D Du och Jag Frida :D

2009-09-07 @ 22:10:16
URL: http://www.bloggzandra.blogspot.com
Postat av: mamma Fransson

Hej Gumman!Se till så att du vilar ut ordentligt så du blir frisk, grejerna finns kvar så du kan ta det sen.Som sagt, så är det alltid mysigt att ha dig här i huset. Puss å Kram

2009-09-08 @ 11:18:29
Postat av: Åse

Mysigt att du känner dig hemma hos oss!!

Kram kram & krya på dig

2009-09-08 @ 19:44:41
URL: http://aselundgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0