1a advent

Tänkte uppdatera i veckan, tog fram denna sidan sen orkade jag inge mer. haha. Men nu kände jag hur jag måste skriva =) Hade vår sista Österländska terapi-lektion i torsdags och då pratade hon mycket om de här med hur vi väljer att använda våra tankar. Vi tänker omkring 65000 tankar om dagen och om hälften av dom går till att älta, resten till att störa sig på andra så blir alltsammans till en onödig stress och vi missar att leva varje dag som att det vore den bästa, och sista. Det är viktigt att tömma sina tankar emellanåt, genom att tex blogga. Åh för mig är det verkligen så... Så härligt att skriva av sig, om sedan någon läser eller inte, spelar ingen större roll. Så denna bloggen blir nog kvar ett tag.

Onsdan började vi sent. Jag å Malin gick mot skolan och mötte Ingemar Stenmark, hihi. Fortsatte mot skolan tog hissen upp. Klockan var ca 11.50,lite små stressade blev vi halvt påhoppade av våran klass:" Ni har 10min på er om ni ska ta sprutan... nere i yogasalen... byt om, 10min. Skynda, dom stänger snart, å vi börjar snart...spring!" Vi in å av med kläder, på md skolkläder å ner 2 våningar (kan nästan blie brandman!) Någon minut snare gick jag ut med plåster på armen. Den gick INTE att sova på den natten. Fortfarande lite svullen å öm, men annars helt okej. Hade lite väl hög fart i kurvan mot skolan i fredas...slutade lite illa :P Men de bju jag på.

Veckan iövrigt gick fort. Hade verkligen ny kraft under vingarna. Hux-flux var de freda. Tog en kväll med mig själv. Städade, tvättade en maskin och bara var. Igår var de jobb som vanligt. Kändes som länge sen sist, haha. Efter de åkte jag hem och gjorde mig klar för en liten trip mot Södertälje. Kom ner vid åtta, blev hämtad å allt vid tåget. Vi åt midda sen blev de lite tv. Slog igång xXx, med Vin diesel. Sofia började somna efter en halv timme. Mot slutet började även jag slumra, Pontus såg hela iaf.

Sov en hel natt för första gången denna vecka, skönt. Sov morgon också. Vid ett körde vi igång med julbaket. Pepparkakor och Lussekatter. Ska publicera mobilbilderna sen!

Kvinnan måste sova...! Måste återuppta studierna imorgon, hade kommit igång bra innan helg. Förresten så ska Spec.arbetet in imorgon...lalalalalala =)

KRAM PÅ ER

Kommentarer
Postat av: Åse

Härligt tjejen!! Jag gillar det där med tankarna - vi har ett litet ordspråk som vi alltid skickar med ungdomarna som ord på vägen här på jobbet:



"Det är en märklig sak med livet, om du vägrar att acceptera något annat än det bästa, så kommer du väldigt ofta att få det" - W. Somerseth Maughm -



......det vill gärna bli bra..........



KRAM KRAM & vi ses snart!!

2009-11-30 @ 16:10:25
Postat av: Zandra

Men fridagumman.. sen när har jag satsat på att vara modern? haah

2009-12-07 @ 11:08:45
URL: http://www.bloggzandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0