New York

Vi anlände till New York runt nio på månda kväll. De var väldigt kvävt å varmt, precis som i utlandet ;) Efter en snabb incheckning å dumpning av packning var de dags för "pizza-meeting", kl 23.30. Pizzan var kall eftersom den stått framme flera timmar, inte så gott. Men de kändes bra att få i sig något iaf, framför allt vatten. Så skönt att få somna efter att ha varit vaken ett dygn! Sängen dock, ja den kändes som ett skämt. Jag fick den övre sängen i våningssängen, eftersom dom två andra som redan bodde där hade tagit resten. De fanns ingen stege, å stolen hjälpte inte. Så jag fick klättra på ett skrivbord...Sen på madrassen så fanns det ett typ plast-överdrag. Sånt som dom har inom vården.  Inga kommentarer, btw jag låg på golvet resten av veckan! 

Rummen var piss äckliga! Dålig luft och allt vart som fuktigt å de stank mögel/gam kossa när man kom in. För att inte tala om toletterna, huva. Maten ovan å flottig. Svenskarna klagade järnet, heja Sverige. Svenskarna klagade hela tiden, om jag ska vara ärlig. Vi var 305 elever i veckan, å över 200 av dom var tyskar. Deras engelska får min att framstå som toppklass. Men de fanns fler som var ännu värre!

Dagarna bestod av lektioner från 8.15 till 18. Med lunch å lite små raster. En kväll hade vi besök av John, a policeofficer. Han var så rolig, jag höll på dö. Han hade lite säkerhets genom gång. På torsda förmidda hade vi vår sista lektion, och fick våra "bevis" på att vi gått kursen. Sedan  var de  dags för New York CITY! Helt crazy! Guiden i vår buss var helt underbar. Kunde allt, å hade humor.  Sen när vi hade egen tid gick vi bla på Victora secret, Emma du skulle varit med! Jätte skoj dag verkligen, sen var man död!

Idag var de frukost och utchekning, innan vi klev på bussarna. Som tur var hamnade jag och Malin på samma buss. Vi har gått i samma klass hela veckan, hon är förresten från Oskarshamn, å  vet var Åses föräldrar bor =) Jätte trevlig! Åh, hon å hennes bästa kompis Sara som också var med hade den där goa smålands dialekten, love it! Iaf resan tog dryga 6 h, men de var bra filmer iaf. Jag å Malin ville inte gå av när vi väl var framme på sista hållplatsen. Så nervöst, och inte värd familjer hade kommit heller.Jag gick ut iaf och då kom just min, vilken konstig känsla. Kortfattat så är huset å familjen underbara, å även deras Au pair Sinje, som har 12 dagar kvar här. Skriver nog mer imorgon om dom.Förresten så måste jag ta körkortet på nytt här. å pirrigt!

Lägger upp dom få korten jag tog med min mobil. Får fler senare av Malin, förhoppningsvis.


Där klättrade jag till sängen. Sen har vi en av lärarna, våran var  pensinonär, men hade lektionerna ändå!

Frihets damen, från en båt. Center sqaure, och slutligen Ground Zero där dom bygger för fullt.
(Klicka på bilderna så blir dom större! )

See ya later! Kram

Kommentarer
Postat av: Jelle

Åh, Frida, det låter som värsta upplevelsen! (Både bra och dåligt med andra ord...) Kung att familjen verkar lovande, det är ju det viktiga :D Men att ta körkortet igen... det kommer du klara galant! Uppkörning med automatlåda antar jag? KRAM

2007-09-01 @ 09:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0