Synd om mig

Ja, jag tycker synd om mig själv nu. Mår uselt!

Steg upp 06.50, när jag börjar tolv. Åkte till kirurgen som var väldigt sugen på att operera i handleden, helt plötsligt. Hon trodde till och med att de skulle gå med lokalbedövning...Men dom tankarna får vänta tills efter skolan. Då hoppas jag den försvunnit. Så idag gjorde vi ist en kortisoninjektion. Först spruta hon in bedövning, sen kortisonet. Efter de så lida hon handleden som stöd när bedövningen skulle släppa och för att jag inte skulle använda handleden i onödan. Sedan ringde jag skolan och berättade...Fick därför 4 frans- och brynfärg idag, för de fungera ju.

Åkte sedan till Åkeshov och hämtade mina lägenhetsnycklar. Rummet kändes SÅÅÅÅ litet. Bar upp min madrass. Men hade ingen ork, och skulle ta de lugnt med handleden så jag gav upp och åkt till Malin en sväng.

Dagen har varit tung. Fick som toppen på i:ett ont i halsen igår. Som rakblad i halsen. Dåsig som få, och när bedövningen i handleden släppte, då var de bara doktors ordination på Alvedon och Ipren som gällde.  Så avslagen känner jag mig. Har tröstat mig med lite glass, de är väl bra för halsen?? =)

Tycker som sagt synd om mig själv, vilket man måste få göra ibland. Skulle vilja ligga hemma 2dagar och kurera mig, ist för att bli tok sjuk. Å bli ompysslad...mmm! Ska bita ihop så jag får vila på sönda!

He ä ba å kämpa. He som inte döda, he härdar?!

Time for sleep! PÖSS

Kommentarer
Postat av: mamma Fransson

Hej gumman!

Synd att jag inte kan komma och pyssla om dig, hadde gärna velat. Drick honungsvatten, ät ipren, det finns nå tabletter på Apoteket som heter typ Zyx som du kan prova. Vi ska till Falun i helgen och ha det skönt. Krya på dig!Kram

2009-09-02 @ 22:35:31
Postat av: Åse

Uuuu..vilken trist dag!! Hoppas allt känns lite bättre idag!!!! Stor kram! Var rädd om dig!

2009-09-03 @ 08:01:37
Postat av: Storasyster

Hej!

Det lät ju inget vidare! Ska vi skylla på Edwin eller mamma? Jag har hört att det är bra för halsen att ta kokande vatten och lägga i en bit ingefära och låta det svalna av, eller dricka varmt, och sen svepa det. Om det är gott? Vet inte, men du gillar ju att testa nya saker... ler Okej, ska inte retas. Edwin är iallafall bättre. Just nu åker han omkring i gåstolen och försöker ta sig ut på altanen, hänga i gardinen eller häva sig upp genom att hänga i köksbordet. Vet faktiskt inte om han är en apa eller inte.... Varmt är det också, 20 grader i skuggan. Är det höst eller?

Krya på dig, med handen också. Vi hörs!

Edwin hälsar!

2009-09-03 @ 13:16:02
URL: http://sofiafiddeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0