Sambo-weekend!

Helgen har varit i sambons tecken. Vi började redan i fredas efter skolan. Jag och Malin åkte till Ikea. Hittade massa skoj men begränsade mig väldigt. Malin sa Nej åt mig många gånger, bra grejor. Men var tvungen att trotsa och köpa mitt älskade bord 55 *55, och 45 högt. Åh vad fint de är. Men att bära hem allt resulterade i blåmärken på handled, axel, överarmar och ont minst sagt i handlederna. Min högra axel med sina blåmärken är verkligen mörbultad. Handväska, bh-band... de gör ont. Men de var värt de =) Mer som inhandlades
* Papperskorg                         * Iskubsform
* Lampa                                 * 2 storglas
* Handukar till kök å badrum    * Toaborste (Kära familj, De var ett FYND)
* Pannlappar                           * Toa-matta
* Duschdraperistång och krockar till draperiet * Mys-filt

Ja, de blev en del. Men allt för under 500 =) Sedan var de dags för jobb. När jag kom från jobbet hade Malin gjort en pizza som åkte in i ungen, så god, så underbart! Började senare med säng-montering. Gick inte bra. Och tillslut fick jag inte slutföra, för Malin ville sova. Så efter jobbet på lördan åkte jag först och handlade inför en mys-kväll och sedan gjorde jag ett ryck här hemma. Monterade om sängen för 3e gången, bäddade den, möblerade om hela rummet, dammsög, fixade lampan och började med middan lagomt till Malin kom från skolan (Spa-weekend). Kvällen blev lugn med ljus, godis och film på tven, så härligt. De enda som inte var uppe en var de förbaskade duschdraperistången. Vågade inte dra, gick inte att trycka in. Så idag ringde jag Ikea å sa som de var att något så enkelt gick så dåligt. Hon kollade med en kollega och sa att den skulle tryckas in, så att den skulle komma ut i sin fulla längd, men de gick inte. Och de kändes fel, eftersom den med hjälp av fjädern ska spjälla mellan väggarna. Hon bad mig ta tillbaka den till affären. Innan de så var jag tvungen att pröva en sista gång, vilket slutade i med att jag slant och skar upp en flik på tummen och nagelbandet tog skada = BLOD! Svag i bena blev jag. Börjar blöda dirket jag tar bort plåstret osv. HUVA!

Sagt och gjort så åkte vi till Ikea igen, eftersom Malin liks ville på Outleten, breve. De visade sig att man skulle bara våld dra ut den. Typiskt, men då kunde vi gå vidare i livet. Hittade min stora kärlek på Vagabond. Inte lätt, inte alls, men jag kunde inte gå ifrån dom 2ggr.  På vägen hem handlade vi i Spånga, där jag mötte Lisa, Hannas kusin. Som jag inte mött på flera år. Tänk vad världen är liten, skoj. Vi ska datea nångång! Kvällen har varit tvätt, små fix, hett upp stången och draperiet. Ser på Ensam mamma söker, och bara söndas myser.

Imorgon börjar jag 12. Så ska försöka hinna med promenad och matlagning på morgon. Dags för ett seriöst liv igen. Måste bara ta de lite lugnt nu i början, har kvar hostan.

Känns tomt utan Malin. Måste nog skaffa på heltid sen, hehe! Eller vad säger du, Mamma F? =)

KRAM på Er!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det har jag alltid sagt, en stor och redig sak som man kan ha till nytta i det mesta även mys pys. Lennart har fått infektion spik i foten, det var inte bra, med lite piller så fixas det. Puss å kram

2009-09-13 @ 21:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0