Don efter person??

Förra veckan gick mesta dels till jobb... 70h, närmare bestämt. Tragiskt, men sant. Hann uppleva de mesta där... Middan hos hennes bror var riktigt härlig, ja, de lilla jag hann njuta mitt i allt. Får verkligen vara igång när man är personlig assistent. Känn att man lever liksom. På lördan var jag ledig, efter ca 52h jobb. Lagom gratis fylla kan man kalla de... Helt borta! Men kul hade jag ändå. De blev brännboll, åka jänkare, träffa folk, cruisa och många många skratt... Helt underbart. Lite halv sent blev he å, så på söndan när väckarn ringde kl 10, vände jag bara på mig å sov mer. Kl 11 drog jag mig motvilligt upp... Skulle ju faktiskt börja jobba på nytt kl 13. Vilket var ett tålamods prövande pass, men jag höll ut fint.

På måndamorgon 7.45 när jag klev ut från jobbet möttes jag av frihet/ledighet...mmm! Väldigt bra känsla! Så måndan blev de fixa lite här hemma, sen hjälpa Karin med serveringen på Rally sprinten. Alltid kul med bilar och folk, haha. (Karin, say NO more!). Tisdan blev en efterlängtad stadstrip med Ingela. Köpte efterlängtade mjukisar, en tröja, parfym, nagellack, ett par trosor och sockar. Sedan gjorde jag något efterlängtat... Vaxade benen. Dock bara halva, eftersom dom hade slut på tider. Trodde aldrig jag skulle längta efter vax!? Idag har jag blåmärken efter de, vilket jag klagade på. Hon fixaerade inte precis och drog fel, vilket gav detta. Så nu ska jag få en gratis behandling.. woho! Igår kväll fick jag även åka motorcykel med Bengt, spela brännboll och fick paket från Emma (syster). 3v senare... En fin sjal, från Tunisien! Händelserik dag med andra ord.

Idag har jag och mamma fortsatt plocka. Imorgon kväll är de nog bara köksbord, soffa, tv och min säng kvar.... skumt. Lr pappas möbler på övervåningen, men dom ska väl också ut snartast.

Annars så är jag nyss hemkommen från del tävling 2 av Rally sprinten. Ikväll var de roligare... Sol, varmt, gick kanon i serveringen, jag fick köra X5a och till sist Sprintern hem. Sprintern är 6m lång och man bör ha minst 5cm längre ben och armar för att köra den. Kom inte ihåg detta sen förra gången. Så självklart ställde jag upp, å Nisse åkte iväg i Rallybilen, å jag hoppade in i Sprintern och inser... Sätter går inte att flytta fram. Väldigt snyggt när jag skulle växla å svänga, haha.

Nu börjar de vara hög tid att gå isäng. Ska bara kladda på mer kortison under foten först. Skulle nämligen ta på mig arbetsoverallen i lördas här inne, efter jag varit å köpt mer bensin till gräsklipparn. Under tiden hade en geting krypit in i byxbenet. Så när jag stoppade i foten... AAAAAJAJAJJAJAJAJAJAJAJAJAJ, i hållfoten! Ont hele dan. Sen söndakväll börja de kli se nanting. Har gått lös med de mesta. Bengt stod å hällde bikarbonat där igår, inte ens de hjälpte. Så idag köpte jag salva. De hjälper om man smörjer med jämna mellanrum, mm!

Snart är de midsommar. Hanna å jag ska styra upp de imorgon?? Ja, vi ser väl. Puss i ljumsken på er! (min är skadad efter brännbollen, suck. Ålderstecken, haha)

KRAM

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är inte brännboll eller nån annan sport, jag vet vad det beror på,hahaha

2009-06-18 @ 15:28:08
Postat av: Åse

GLAD MIDSOMMAR gumman! Hoppas ni får tokskoj!! STOR KRAM

ps, ......det där med ljumsken & brännboll ställer jag mig oxå högst tveksam till! skratt

2009-06-18 @ 23:49:47
URL: http://aselundgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0