Easy like sundaymorning

Idag är en stor göra-inte-ett-skit-dagen, utan bara gå runt i mjukisbyxor, rufsig i håret och bara låta dagen passera. Precis som att jag inte hade något bättre för mig. Jag vet att jag förmodligen är lite slö dom övriga dagarna också när jag inte jobbar. Men då brukar jag iaf pyssla med massa småsaker. Idag läggs ALLT, allt, ALLT åt sidan. Idag är de VILODAG! *SKÖNT*

Veckan har passerat grymt fort, precis som jag ville att den skulle göra. En guldkant i vardagen blev en tripp till stan och träffa Linn. Väl behövligt och riktigt mysigt. Tog även en promenad med Zandra på freda eftermidda, sånt som gör mig glad också. Fredan fortsatte bra då även Eve kom till Vännäs. Var nog månader sen vi sågs sist. Så jag var glad och hade även en skön fredakväll.

Lördan var stress, stress och åter stress. Äkta Frida-anda. Kl 7.55 var jag på Tobacka för att vara barnvakt. Men eftersom jag hade dubbelbokning så tog jag med dem hem. Hade dagen välstrukturead i huvudet, men de sprack redan kl 10.20. Skulle då starta deras bil här hemma för att åka på affärn, men bilen startade inte. Den gör tydligen så ibland. Så de blev till att ringa Nisse, sen köra runt för att ladda bilen. Barnen somnade lite i bilen, vägrade sedan somna i vagnen när jag skulle baka tunnbröd. Lite nödlösningar tills vi var klar, då somna dom i bilen igen. Allt upp och ner och trött var jag. Mysigt, med tröttsamt. Tog en power-nap innan Nicke kom med midda. Jag har bra vänner! Sen var de vidare till Hanna. Kvällen blev bra, och de var trevligt sällskap. Fast de var vissa personer som fattades. Men man kan inte få allt.

Nu ska jag återgå till att göra ingenting!

Kram

Ps: 22 dagar kvar...D.s

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej vannen!

Hade velat varit pa hannas kalas! Snart flyttar du, helt galet. Pontus ha borjat soka lagenhet at oss. Ha kanske fatt nyss om en i Ronninge. Inte oandligheter fran Bromma! Sa de ar toppen!

Tanker pa dig! Miss U Kramar

2008-09-29 @ 18:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0