Ice baby, ice

Redan tisda, he rinner på bra. Helgens arbete gick fint, och de var så skönt att sluta 15 på söndan. Mör i kroppen blev en den lugn eftermidda och kväll. Mina huskompisar prövade backen, för att vara först ut för säsongen. Dom fick staka på bra utför för att ens ta sig någon vart. Kanske bra fart för mig?! haha

Vi satt å spelade Galen panna och jag ledde tills jag satt med Luftballong som plats i pannan. De är väl ingen plats?! Knas spel!!!!

Igår var jag ledig och skulle vara hurtig, men hade så ont i magen så jag låg i sängen länge innan jag masade mig ner. Åt lunch/frukost, kollade upp min kommande ledighet (En vecka hem, woho), sen blev de road trip. Patrik skule köra Carro till Vemdalsskalet för hon skulle med bussen. Så jag liftade å fick gå på Ica. Tydligen en sån där höjdpunkt. Väl hemma tog jag mig ut på en promis, men he blåste lite små kallt om öronen. I övrigt var jag nog lite väl på buntad (gympaskor med tjocksockar, leggins å mjukisbyxor), så jag var varm när jag komme hem.



Igår kväll var de personalmidda, som dom kom på här om dagen. Vi åkte till Fettjan, i Klövsjö (2mil bort) till en stuga som var så lite, gammal och mysig. Vi var 18st tillslut, riktigt kul och god mat hade vi med. När vi kom tillbaka skulle jag vara snäll å hjälpa Johanna, en tjej som ska bo här i veckan, och fixade lakan till henne innan vi gick upp mot logen. De var svart ute och vi surrade och jag hade tänkt att de kunde vara halt, men de kändes inte förens den där fläcken var under min blanka stövel från ingenstans. Helt plötsligt stod jag med ena knäet i marken å de andra böjt. tappade inget, hann inte ens reagera... Dock gick min leggins sönder och mitt ben ser ut så här idag... Svullet, blåmärken, ömt å skrap sår. Gjorde alltså årets vurpa ordentligt! =)

Men jag är ...

glad ändå!

GOD NATT, KRAM!


Kommentarer
Postat av: Zandra

det är tur att du är mjuk och isen är hård :)



miss you!

2010-09-29 @ 08:59:57
URL: http://bloggzandra.blogspot.com
Postat av: Åse

hahahaha - vilken härlig bild på glada du!! :)



KRAM

2010-09-29 @ 22:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0