Karln gör ont, IGEN


More than a week later, and im back in Storhogna. Veckan här har hunnit bjuda på de mesta. MASSA jobb då en extra insatt kvinna halvt bröt armen lördamorgon. Så de var bara å JOBBA. Efter 11h slit, 5min "Lunch" så var kroppen utslagen, med all rätt. Förkylningen var också snabb å säga att den inte övergivit mig än heller.

Mör se nanting på söndan. Så de satt fint med en vinprövning på jobbets vägnar på eftermiddan, götta.
Månda, tisda var det jag å salongen som gällde. Jag jobbade ikapp mail/telefon och påbörjade storstädning. Självklart passade systemet på att ta bort massa under tisdaeftermidda då dom gjort uppdateringar. De är då man undrar vad livet har emot mig.

Onsdan påbörjade jag min 3dagars ledighet, enligt schema. Var in den dagen å fick dona lite. Sen ställde jag upp på menyprovning. 9menyer =21rätter. Mycke gott kött ren, fasan, anka osv. Sen mkt med laktos, vilket kändes fast de bara var någon tugga. SÅ jag gav upp efter 8menyer och tog Johanna å Chanttie, vår Vds hund på promis.

Igår var mina andra dag på ledigheten, så du jobbade jag 12.30-17. Går fint de här som ni ser :P Jag å Johanna drog en ride till Härjedalen å Ica i Skalet (2mil bort). Götta att komma iväg en halv timme!

Idag sista dagen på min ledighet så var de personalmöte kl 9, SÅ KLART!!! Kom därifrån vid 13... Går jättebra för mitt lag :P Tog mig en promenad ner till vägen å hem igen. Halkigt bitvis, skönt att komma igång iaf. Har slaskat alldels för mycke. Nya tag på månda!

De är så gött å vara ensam ett tag. Ta en lugn dusch, strosa runt och bara vara. Alla tankar om min framtid här gnager sååå. De är alltid skönt här första veckan, för man släpper allt runt om. Fast samtidigt så påfrestande att hela tiden vara uppi folk. Från 1dec ska Spa få inta de nya boendet. Helt nyrenoverat, lyx. Dock bo 2och2 i ett rum. Umgås 24-7, oj! Jag satsar verkligen just nu, men min kära knöl på handleden gör inte livet lättare. Stor och ÖM som tusan. What to do???

Zandra har påpekat att de är få bilder på mitt boende. har fortfarande inte fota här inne. Nu är de iaf städat, efter jag å Cissi gick lös med dammsugarn. Å (ta i trä) så har vi inte sett eller hört några möss på en VECKA. Förra veckan dog 2! Mitt rum kan jag visa..

Not so fancy. Skönt med enkelrum iaf. Dock kanske vi måste flytta nästa vecka... nooooo!

Snart är de dags för midda. Tänkt äta med mina kollegor som jobbar. Sen så är de väl Idol som gäller, med en glas vin prata Bea om. Hope so!

KRAM PÅ ER <3

 


Kommentarer
Postat av: Zandra

kul att se lite mera från ditt "hem" nu. Vi saknar våran freda! kraaam!

2010-10-29 @ 20:25:04
URL: http://bloggzandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0