It´s on baby!

Vaknade imorse, lite trött men ändå på hyfsat humör. Bara att ladda inför dagen...

På tåget in kommer jag på... Min lunchlåda är hemma. Inte kul, var riktigt sugen på den. De löser sig tänkte jag. På skolan fick jag min slip, en kund. En kund som var min första stamkund som jag följt under året, kul. Skulle lägga algmask på henne. En mask som man smetar ut och som stelnar sen och man drar bort den. Kunden ser ut som The mask. Hur som blev den lite lös, äh tänkte jag å börjde bre på den (precis som man gör med grädde). Skulle väntat 30sek till så den hade stelnat lite innan. Den rann fint över huvudduken. Cornelia (handledarn) kom å skrattade bara åt den. Gick för att torka ur bunken innan den skulle diskas. Klanten slår till igen, slinter med den mot tröjan med pappret å pang i golvet. Hela tröjan med algmask, starkt jobbat. Kunden var nöjd iaf, och eftersom de var hennes sista gån hos mig fick jag en liten vinflaska och en tulpan, så söt =)

Fick gå ut snöfall å slask och handlade en liten wok på sevenEleven. Lite orolig över min klantighet, hur skulle de påverka vaxprovet? Men jag hörde Åse i mitt huvud "- Vännen, de vill gärna bli bra". Tur nog fick jag börja vaxa på en tjej från en annan klass, eftersom vi är en för lite. Åh, världen var på min sida. Perfekta strån, fort, fint och nästan smärtfritt. NÖJD!

De slutade inte där. Vi fick tillbaka vårt skriftliga. 67,5 av 76 (1,5p från VG), hårt väldigt hårt. Kollade å kollade men de var bara att acceptera. Tills jag hör Sara säga, poängerna stämmer inte. Så jag räknade å räknade å hittade tillslut 2 glömda poäng. Birgitta räknade å sa, ja jag verkar räknat fel... Poäng 69,5 av 76. MVG gräns 69.. så MVG till mig =) Sen kommenter hon vaxningen... Lite sne i ryggen, kunden kunde hjälpt till lite mer men annars var hon stolt. Gissa vad jag var? MIRAKEL.

Gick ner på gymmet å tränade med ett stort leende på min läppar! Dags att läsa lite snart... Nu ska jag ta hem de här!!! Ser sliten ut, men glad...



KRAM
Ps: Intervju imorgon, jajjemän. Ett samtal om ett annat jobb också hoppas jag. Hoppas på de bästa! Så imorgon är fix å trix så jag ger bra intryck =) Ds.

Kommentarer
Postat av: mamma Fransson

Hej Gumman!

Du behöver inte så mycke fix å trix du tar dom med storm. Har ju alltid sagt att DU ÄR BÄST, att det blev MVG kan ju inte bli nå annat. Lycka till med prover å interjuver å allt sånt, du ä bäst.

Pusspuss

2010-01-18 @ 23:07:05
Postat av: Åse

HÄRLIGT!!! Du ser vilken klok gammal svägerska du har - det vill ju gärna bli bra!!!!!! :-)

LYCKA TILL idag med intrevjuerna!

Kram kram

2010-01-19 @ 08:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0