Till er alla

Vi hoppar ett advent igen, eller snare om och förbi. Sist hoppades jag på jobb... Men tur nog så är hoppet de sista som överger en. Jag fick jobba en dag på bolaget på Ersboda, köra hyrbil å allt. Väldigt rolig dag faktiskt

Dagen efter var det julaton, den efterlängtade dagen. Fast ovanligt nog hade jag inte längtat så i år kanske därför jag var inställd på sen jul. Julafton tillbringades hos mamma å bengt med Björn, Anders å Ann. Jag som börjat blivit förkyld hade ont i halsen, hostade å hade mig var väldigt utslagen. Somnade tillslut på soffan vid sex, eftersom jag knappt sovit. Men efter en timmes powernap var jag på bena igen. De blev lite Dot, innan sov dags.

Juldagen tog jag mig en trip till Umeå. Tittade på onoff, träffade en kompis. Vi var på väg till media markt, men bara bilkön gjorde att vi vände. Trevligt iaf. Hem mot Sävar och vänta in hela familjen. En efter en droppade syskon med familjer in, så mysigt. Ännu en god midda sen äntligen PAKET! hehe, klart man var sugen. Fick massa lila, och umgås med familjen... Vad mer kan man begära?! =) Tyvärr så blev min förkylning allt värre å orken var i botten, så vid nio vände jag, Emma å Mattias mot Vännäs. Gissa om de var skönt att få sova?! Och i sin egen säng..mmmmmmm!

Söndagen var ingen höjdare, tvätta städa packa snora. Mot kvällen vände steken. Allt var rent, kände mig piggare å åt en god midda med Jelle å Emil. Helt underbart. Var vaken sent eftersom jag skulle med bussen tidigt på måndan. Kändes hårt att åka på måndan, minst sagt. Sov mer och mindre till Åsele, byte säte. Sov nästan till Strömsund, åt macka och sov nästan tlll Östersund. Allt som allt runt 5h, tro ni jag var trött?! :P

Jag är alltså tillbaka i Storhogna, Vemdalen. Väldigt blandade känslor. Roligt att träffa folk, men oerhört jobbigt att bo i princip på varann igen. Har dessutom överslafen i en våningsäng. Madrassen är en vanlig tunn 12cm, VÄLDIGT oskön. Hemska flash-backs sen Stockholm å studentrummet! Har jobbat i receptionen i 3dagar och fåt ihop 33h och 1h rast.... ja ingen vila här inte. Imorgon ska jag pröva göra behandlingar och kolla hur handen reagerar. Mer nervös inför att jag måste stanna över med chefen å inverntera då resten får gå hem å göra sig klar inför kvällen. Undra var den tar oss?! Vi alla jobbar ju lörda....

Oj vad jag svamla. Jag hade som mest bara hade tänkt önska er

GOTT NYTT ÅR & GOD FORTSÄTTNING!
<3
KRAM PÅ ER!

Kommentarer
Postat av: Zandra

det är bra med svammel. lite svårt för mig att läsa dina inlägg dock eftersom lillan är lite krävande och du skriver ju så mycket :)



men alltid roligt att läsa då jag väl hittar tid för att sätta mig ner och göra det :)



saknar dig i massor!

2011-01-03 @ 11:00:42
URL: http://bloggzandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0