Kryssningen

Så var allas skötsamma Vera hemma i sitta lilla rum igen. Hon är trött, sliten, död i fotleder men glad och lite nervös. Varför? Vi tar de från i fredags...

Dagen började lite tungt efter torsdagens skit. Men efter ett samtal med Sofia som just landat på Arlanda blev världen 10ggr bättre. Lunch fick vi tidigare så jag hann äta lunch i lugn och ro innan jag gick till kiropraktorn och fick min rygg i de läge den ska vara i... Vilken befrielse! Eftermiddan bjöd på mer tjafs i klassen. 20 kvinnor/tjejer som nästan levt med varann/på varann, känns de som, konsant i 3 månader som är trötta, slita och nervösa inför månda säger en hel del. Lite kul att se på, skönt med lite paus från varann imorgon.

Lördan började med lite sovmorgon, sedan var de till å tvätta. Så grymt les på tvättstugan. HATA VITA SKOLKLÄDER! Har fått fläckar som vägrar gå bort... =(
Hur som så efter tvätt, gardin byte, packning å en snabb dusch var de till Vällingby igen. Där var de väskbyte, lunch och lite donade innan vi gav oss iväg, mot kryssningen mot Åland.

Mycket folk var de på båten, och grymt snygga i ingångsfotot..haha. Kvällen och natten bjöd på nya bekantskaper, skratt, dans, stylist, sång, bilder, konstigt folk, roligt folk, öma fötter och tillslut en efterlängtad säng. Sängen var skönare än här...ILLA!

Dagen på båten kändes kort. Vi åt våran efterlängtade Buffé, helt fantastisk! Räkor, Briéost, kex, sallader, lax, kyckling, pastagratänger, guacamole.... och massa massa annat gott. Efterätterna var mums också. Höjdpunkten var den finska Jaffan. Alla somrar jag druckit den hos mormor, vilka underbara minnen. Tänk vad en dryck kan betyda så mycket!

Väskan är packad inför morgondagen. Och mer och mer kommer frågan i mitt huvud: Vem blir min allra första kund på salongen imorgon? Hur ska de gå?
Har sätt framemot de här länge, men nu känns allt bara oförberett. Fortsättning följer imorgon...

Kanske lika bra att gå och sova...Somnade/snussade på soffan nästan en timme ikväll, not smart!!!

KRAM




Kommentarer
Postat av: Åse

LYCKA TILL på salongen idag gumman!!! Jag skulle SÅ gärna ha varit din första kund!! KRAM

2009-02-02 @ 07:47:21
Postat av: Sofia

ÅH! Ska du börja jobba idag, vad spännande! Jag hänger ju inte riktigt med i vad som händer utanför bärselen med Edwin så det hade jag ingen pejl på! :) Hoppas att det går bra. Vi var ju ner till Ö-vik i helgen,det var trevligt. Edwin var jätte duktig på att åka bil, men var lite kinkig där. Kände väl inte igen sig, inte så lätt när man bara är tre veckor. Men kul att träffa kusinerna, dom är ju för roliga! Sitter nu i bärselen och kanske drömmer om helgen, eller så är det bara en powernap till nästa fantastiska måltid. Och jag, jag får inte gjort så mycket annat!!! Vi höres! /Storasyster

2009-02-02 @ 11:43:03
Postat av: Linn A

Det kommer att gå bra ska du se! :)

2009-02-02 @ 12:10:48
URL: http://linnelisabet.livejournal.com
Postat av: Camilla

Åjå..jaffan hos mormor, den bästa drycken som finns...saknar den massor:) många minnen därifrån..:)

2009-02-02 @ 17:49:40
URL: http://lillcamme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0