Block 2

Idag påbörjade vi vår nya fas i utbildningen block 2. Block 2 med salongspraktik. Väldigt skönt att ha salongen på skolan. Våran skola som består av 3 våningar, mer och mindre.

Dagen började med information i drygt 3h. Genomgång av vilka behandlingar de finns, var saker finns, hur man gör i vissa lägen och massa frågor om allt. Tillsist före lunch fick vi våra stripper, om vilka våra kunder skulle bli. 4st blev utan och fick öva på varann istället. Tur nog fick jag en otroligt trevlig kvinna som beställt en ab med frans och brynfärg. Både jag och kunden blev nöjd. Hon kommer nog tillbaka om en månad. Hon sa att hon gärna ville komma en gång varje månad. Får hoppas på de, för de kändes väldigt bra.  =)

Imorgon blir jag utan riktig kund. Eller vi fick ta med vänner på gratis behandlingar, för de fanns för lite "vanliga" kunder. Jag har ragga upp Helena, syster till Carro här i korridoren. Hon skulle försöka komma förbi innan hon reste hem, kanon =)

Slutar dessutom senast kl14 imorgon, efter yogan. Underbart!  Gymmet, sen hem och ta itu med mina kläder. Min skolrockar har allt på sig som dom inte borde, byxorna här hemma har tuggumi på sig och ett annat par är trasiga. En ny garderob önskas. Är les på sy förhand, som sker typ en gång per vecka.

Nä, dags å sova!
KRAM på ER!

Kommentarer
Postat av: Anonym

...borde inte vara allt för svårt att ragga folk till gratis ansiktsbehandling!!!!!!!!!!! WWAAHH....varför är jag inte i Stockholmo imorgon???

Kram

2009-02-02 @ 22:10:59
Postat av: Åse

.........namnet försvann

2009-02-02 @ 22:12:02
Postat av: Elin

kolla in vårat sovrum på min blogg... lämna gärna en liten text efter :)



Vad ska du ha för en behandling när vi kommer ner? :)

Kram!

2009-02-02 @ 22:25:12
URL: http://smagodis.blogg.se/
Postat av: mamma Fransson

Hej Vera!

Vad roligt att din kund blev nöjd, men du var väl bäst som vanligt. Just nu känns det som jag skulle behöva alla behandlingar som du kan, skulle kännas hur bra som helst att få vara i dina händer, inget kan gå fel. Här är allt på topp, vi går alla som stolta tuppar över hur bra det gick för pojkarna och som sagt det syns hörs känns att Pottlotta har kommit hem, grejer överallt.Men det är som vanligt, hon är sig lik.Kram

2009-02-02 @ 22:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0