Aint no sunshine when she's gone..

Huvvaligen, vad trött, sliten och glad jag känner mig. Den som trodde att jag åkte hem till Vännäs för att vila, den hade fel. Jag har hunnit med sååååå mycke, på såå kort tid. Men idag när jag fick lämna min familj, Norrland, solen och allt kändes de TUNGT!!!! Här kommer ungefär vad jag hunnit med.....

Torsda: Landade i ett slaskigt, snål-blåsigt väder med snöblandad nederbörd. Första stopp var hos Zandra. Hon hade gjort såå fint, och på bordet stod de ett påskägg, och en ram med massa Zandra-bilder, till MIG! Hon är ju för söt! Middan var underbar, sedan blev de Zandras favorit, Sing star. Jag å Zandra tog sedan en promenad i 6cm, blötsnö och de bara öste ner, men de var som mysigt. Gjorde ett depå-stopp på Göransvägen hos Fransson innan vi gick hemåt. Perfekt start på hemkomsten! Tyra sov hos mig HELA natten *MYS*

Freda: Kl 9 ringde Bengts telefon, vilket bara jag vaknade av. Så de var lika bra å kliv upp. Go frukost -skinka, lax och ägghalvor med majonäs och räkot på *MUMS*. Sedan färgade jag Emmas fransar, och mammas bryn lagomt till Hanna kom förbi och vi tog en härlig promenad. Allt kändes sååå bra och solen sken. Dagen fortsatte med midda hemma med Emma och Mattias, sedan åkte jag till Nickes föräldrar och hämtade honom, efter många skratt med hans mamma och syster. Vi gick över till Hannas föräldrar där Hanna å Nisse var. Älskar små samhällen, där folk bor nära! Efter ett tag åkte jag och kidnappade Tomas och fick se hans pärla... Cheva Bel Air -54 *GRRRR*. Kvällen blev trevligt sällskap hos Lie, med många skratt.

Lörda: Kl 8 ringde väckarn, så upp å dona. Hade lovat Nisse att köra till badet i Övik. Så hem till Franssons,åkte med Lennart för att hämta M5an som var kvar hos Lie. Sedan blev vi båda stoppade i blåskontroll, gick fint för oss båda. Hem till dom och hämtade Johanna, sedan blev jag stoppad igen, av den andra polisen.. haha. Hur som kom vi iväg efter många omvägar. Jag lämnde av dom på badet, och åkte till Elin som var hemma *perfekt*. Vi åkte lite bil, jag sprang in till min moster (första gången på 13månader, hon blev glad, ja med) sen blev de stan å lite mys innan gänget ville hem igen (M5an var rolig å köra). Hemma hade vi stopp i avloppet och fick ringda efter kommun sedan grillade Bengt *MUMS*  Kvällen slutade allt annat än roligt...hm!

Sönda: Återigen hade jag en köring. Denna gången till Strand för att hämta hem Emma och Mattias. Efter de blev de kyrkan å träffade massa folk, sedan kaffe hos Fransson med Tove och Erik. Vidare på kalas, Mattias fyllde år. Sofia och Johnny kom dit med Edwin och Mona. Edwin, stor pojken, såå söt! Sedan hann jag andas en timme innan vi åt midda. Efter middan åkte jag förbi Maja, som jag å Elin fixa till hennes bal. Såg klänningen, hann diskutera lite hår å smink, men mest annat :P Hanna ringde och ville kidnappa med till Östergård. Självklart hakade jag på. Jag, Hanna, Nisse, Emil, Lars och Tomas bastade sedan badade vi i badtunnan med bubbel och lampor... Kan man ha en bättre kväll?? En karl vid min sida hade väl varit pricken över i:et, men jag var mer än nöjd ändå, mamma Fransson  :P

Månda/idag: Sov lite halv dålig Mona skulle dela säng inatt. Lite tungt imorse, men Edwins stora leende gjorde dagen bättre. Jörgen med familj kom också upp, och solen lysste sååå. Gissa hur de kändes att packa??? Hilde tultade runt med sina små toffsar och stor leende, kan man annat än bli kär?! Jag, Fia, Åse, Johnny och Mona med 2 barnvagnar hann med en promenad innan de var dags att slänga sig i bilen och åka. Väl på flyget hade jag varvat ner, börja fundera på allt som jag hunnit med och blev såååå trött. Sov gott emellanåt tills vi flög lååååågt innan landningen. Trodde mina öron skulle sprängas!! Nu känns de lite bättre. Har handlat och packat upp, duktigt!

Jag har några bilder att bjuda på, men dom får komma imorgon lr så. Jag ska sova nu och njuta av allt jag hunnit med, alla jag träffat och drömma om sommarlovet då jag får träffa resten!!

PÖSS

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hörde att du vart å hälsat på i hörnett, synd att vi inte var hemma då..vi var i solberg och åkte slalom=) Du verkar ha haft en minst sagt fullspäckad påskhelg..hoppas du hunnit med att ta lite ny energi för skolan nu=) kram

2009-04-14 @ 09:40:01
URL: http://lillcamme.blogspot.com
Postat av: mamma Fransson

Hej Vera!

Roligt att höra att du hadde det bra när du var hemma, men jag tycker att jag blev dåligt uppdaterad. Väntar på att kaoset ska infinna sig imorron då Sofia kommer hem, det brukar märkas att hon är hemma. Har just sytt nya gardiner och solen gassar ute, härligt.Puss å Kram

2009-04-15 @ 14:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0