CIAO

Tànkte bara skriva lite kort, nu nàr jag liks har tid.

Resan gick fint. Lite jobbigt att vànta bàde pà Arlanda och i Prag, men de gick fint. GRYMT SJUKT Hòga priser pà mat i Prag. Nàstan 240kr fòr en burgare à en Cola (2dl). òl pà 4dl, var billigare. Pà flyget spàrade de ur. All tròtthet à vàntan tog ut sin ràtt. Viktoria (pà nàringslivsservice) och hennes man och jag hade vàra egen lilla vàrld och gjorde narr av hògtalar ròsterna innan vi lyfte. Vissa làt ju som dom i Allà Allà Emliga armen, GRYMT KUL!

Mikael (Viktorias man) har skàmt ut mig fòr alla idag, sà hàmnd vàntar! Fòrslag? àse, hàlsa Jòrgen att Mikael (dà begrenstràle?) har varit hans trànare. Nàr Jòrgen gick i samma klass som hans bror Fredrik. Mikael hàlsar till Jòrgen!

Idag regnade de pà morgonen.Sà jag tog pà làngbyxor och roda skorna med sockar. Sen vid 10.30 sprck himlen upp. De var ungefàr samtidigt som vi skulle gè till den kànda konstnàren. Fruktansvàrt vilken vàrme. Gissar runt 33-35 grader. Imorgon satsar jag pà mindre klàder. Annars har vi mest gàtt runt. Titta, àtit och druckit vin till all mat. Hàrligt!

Gatorna àr smà och trànga, och alla kòr som om dom àgde vàgen! Ikvàll ska vi ha vàr analoga utstàllning, grymt snygg. Samt att de àr nàn festlighet med band à annat som spelar vid statshuset.

Just ja min familj. Min "mamma à pappa" àr trevlig, kan bara Itaienska. Dottern kan engelska, helt underbar hon ocksà. Sonen som skulle va sà snygg àr bortrest, suck. Sà jag har hans rum. Mamma Fransson bodde hàr fòrra àret...hihi!

Nu ska jag gòra mig klar...men fòrst bilder...

Alperna... Kan inte vrida bilden....

The gang. Han i orange tròja àr kontnàr, helt grym.
 
Mini bakelse

mer bilder kanske sen.
KRAM


Kommentarer
Postat av: mamma Fransson

Hej Vera!

Otur han inte är hemma snyggpojken, men det finns ju andra kandidater där nere, hälsa till din familj från mig.Kom inte hem nu och sjung " mamma jag vill ha en italienare " då blir det ju ännu längre till dig å hälsa på. puss å kram

2008-09-12 @ 21:32:47
Postat av: Åse

Vad härligt med värme!! Här är en minusgrad nu!!suck



Din bakelse ser ut som en bajskorv!!



Jörgen hälsar tillbaka - har han varit på Hägglunds & gjort något jobb?? Jörgen hörde om någon Bergenstråle som vart där!



Ha en underbar vecka!! Kram

2008-09-12 @ 22:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0