1 år...

För ett år sedan satt jag på en säng i USA. De var "första riktiga dagen" hos min värdfamilj och jag var lagomt förvirrad, trött och förväntas full på var året skulle bjuda på. Jag satt och läste dom senast nyheterna här hemma och fick en liten klump i magen av lastbils olyckan som hänt. Hoppades på att de gått bra för alla inblande. Efter en stund ropar Lauren nerifrån soffan och frågar vad jag vill ha för midda. Samtigt får jag sms från Sofia, och jag bara läser de om och om igen. De kunde bara inte stämma att Erik hade kört lastbilen och omkomit. De fanns bara inte. Allt blev bara tomt och jag gick ner och satte mig i soffan, allt snurrade. Lauren frågade vad jag hade haft för mig och jag berättade, kunde knappt tro mina egna ord. Efter den dagen kände jag hur skört livet var. Och tanken på att fler nära skulle försvinna från mig, medan jag var där borta var enorm. Har nog aldrig känt mig så hjälplös. Men trots allt måste livet gå vidare?!

Idag är jag både glad och lite sorgsen. Glad att de börjar lösa sig med boende, och ledsen att jag inte kan vara på flera ställen samtidigt. Lär nog vara borta dom 3 kommande helgerna. I helgen satsar jag på Övik, nästa vecka är jag i Italien och helgen på de förhoppningsvis i Skellefteå. Ska bli jätte kul att åka så mycket och se och träffa alla, samtidgt som jag skulle vilja vara hemma å dona och träffa alla här. Så jag for nog köra på tajt schema septembermånad, yes!

Helgen blev ett bevis på att jag kan trycka in en hel del på få dagar. Lördagen blev dock lite intensiv efter lite sömn, men riktigt trevlig. Jag tog igen mig på söndakväll efter att ha jobbat på Rally-sprinten och grillat hamburgare. Grilla hamburgare var ett riktigt hett-jobb. Tur att Nicke hjälpte till lite också.

Idag skulle jag vara effektiv innan jobbet. Gick nästan. Steg upp kl 9, precis som jag tänkt. Tog ur sängen, duschade, tvättade sängkläder (även mina nya som ska med i flytten). For sedan en sväng för att fråga om flyttlådor som jag ska få av Franssons, betalde maten på Torpgatan samt hämtade en "blankett/formulär" för ICA-kort (Ica-kort=Vuxen poäng,haha). Undra vad jag ska hitta på imorgon innan jobbet? De gäller att va strukturerad om detta ska gå ihop :P Hoppades på att jag skulle fått mer info om lgh, som jag var lovad. För då hade jag kunna planera, men icket. Ska iaf fota vårat hus imorgon.... hm. De ska tydligen värdas snart *SUCK*

Oj, vad mycket jag svamlat om. Som vanligt :D Men, ha de bäst!

Puss å kram


Bilden är från min USA-resa. Tycker bilder väcker många tankar.. Är livet enkelriktat?

Ps: JAG SAKNAR ALLA KOMMENTARER...........DS!

Kommentarer
Postat av: Åse

Förlåt - jag är en av dom som var varit snål med kommentarer på sistone!! Men jag läser troget!! ;-)



Livet är långt ifrån enkelriktat - vi får ju chansen att göra vägval hela tiden...



kram kram ses i helgen

2008-09-02 @ 10:34:45
Postat av: Camilla

iCAkort..vuxenpoäng o jaa....Jag slaffade ett sånt åd jag flyttade hemifrån och det har blivit flitigt använt:) Fotahuset? ska det säljas snart? Hoppas du får mer info snart om lägenheten å sådär...Kram kusin

2008-09-02 @ 10:37:11
URL: http://lillcamme.blogspot.com
Postat av: Sofia

Hej gumman!

Jag hoppas att allt ar bra. Shit att du snart flyttar till stockholm. Jag ar stolt over dig! Bra att du gor nagot for din egen skull! Dar du kommer dit ska ja se till att Pontus haller koll pa dig! Jag ha det bra har, lite annorlunda kan man saga..

Va sota kisseungar! Lite avis ar ja att inte fa se dom pa riktigt!

Jag saknar dig!!!! Jag tittar ofta i eran bok, blir ofta en liten tar da a da.

Men som du skrev, vi syns i drommarna!

Puss

2008-09-06 @ 10:37:41
URL: http://sofiaitanzania.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0