Lunka på...

Nu börjar de kännas som om jag kommit in i vardags-lunken. Jag och mig själv är lite oense om vissa saker, tex att de borde skrivas en riktig handlingslista, som förra veckan. Då gick de skit bra, och idag kom jag hem utan frukt å grönt...Why? Var så sugen på att göra värsta salladen... men men.

Vi hade iaf vår första ansiktbehandlingslektion idag. Gick igenom lite hygien, sängarna, arbetsplatsen och allt sånt. Sedan turades vi om att leka kund och teraput. Man skulle hämta sin kund, få henne att ta av sig till Bh, bädda in henne och förbereda inför en ansiktsbe. När man fått godkänt och kunden låg nerbäddad, så skulle man hjälpa kunden upp osv. Väldigt lärorikt. På torsda bygger vi på med att tvätta av kundens smink. Roligt!

Efter lunch fick vi produktinfo om Babor, märket som skolan använder. Vi gick igenom ansiktsrengöring. Ska bli väldigt kul, och intressant att prova produkterna. Eftersom dom har patent på en slags rengöring.

Sen har de inte hänt så mycke spännande. Pratat med Nicke, Emma, Sofia och Mamma. Mamma har hämtat sin nya bil idag... vill köra ;) På tal om att köra. Sist jag va hemma å körde gick de ju som sagt inte så bra när jag blev påkörd. Men idag gick brevet ut om att han är helt vållande, och att bilen nu kan lämnas in på service, härligt!

Annars så har jag försökt trycka in fler latinska ord i mitt huvud, inte lätt. Tillslut kändes de bra och jag tog en paus och fick prova mitt nya headset. Något jag länge velat ha, och köpte därför en för att pröva. De är med bluetooth ;)



Måste bara nämna en liten sak jag roade mig med idag. Vi går alltså en "skönhetsutbildning" och mitt i allt på lunchen så sitter Cattis å pratar om sin man och berättar att han gör hydralpumpar och slangar. Alla tjejer ser ut som frågetecken och undrar vad de är. Cattis rodnar och får inte fram så mycket... Så då gjorde jag en enkel förklaring och alla förstår. Samtidigt som dom undrar hur och varför jag vet sånt... Med min uppväxt och mina vänner är de svårt att missa såna saker ;)

Nu ska jag hopp isäng... 3h Anatomi väntar imorgon på morgon!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0