Student


Från och med idag så är jag student. Dock inte sån student som får bidrag och rabatter, utan jag går den hårda vägen med lån. Dock har jag inte tagit från lånet än, eftersom jag har lön kvar och får september lönen snart också. Ska nog försöka köpa allt på min behöver-lista. Sånt tråkigt som tvättmedel, skurmedel och en tvättkorg. De bra är ju att de är såna kostnader som inte kommer varje månad. Snart är de ju lika bra att börja med julklapparna.... Vad önskar ni er? Snälla, skriv önskelistorna tidigt, jag måste planera min budget och hur allt ska rymmas hem över jul :P

Nu ska jag sluta svamla om julen... Åse har skickat fina sms om att hon vill ha utförligt om hur första dagen var, så de är väl lika bra jag berättar =)

08.30 ringde väckarn och jag drog mig ur sängen med skolan i tankarna för att ha något att se fram emot. Skulle åka Rälsbussen(t-banan) kl 9.44, så jag var i god tid där borta. Dock så har de regna i natt och "fel löv" låg på spåren och de kunde va halkigt, så de mesta var försenat. En klump i magen, men jag har 2 linjer förbi mig, så den ena kom 9.44, perfekt! Väl inne i stan så hade nån flytta min gata, men lite logiskt tänkande hittade jag igen den och tog mig till skolan.

Åkte upp till en av våra våningar och gick in i teorisalen. De satt kanske 8-10 tjejer/kvinnor där redan, glest, tyst. De enda som lät var när någon kom in och man sa hej. Tillslut kom Anna-Cari (hon heter de), vår rektor. Hon är så härlig, och glad och har den underbara värmländskadialekten. Efter lite pappersgenomgång, presentation osv så fick vi fika. När vi kom in i salen igen log de väskor på våra bord, ett nagellacks kit och en HEL PÅSE med "arbetsredskap". Filar, pennor, mascara, saxar, tänger och hälften har man ingen aning om vad de är. De kändes som julafton! =) Vi gick igenom schema lite också. Man har 2 lektioner/dag oftast. En på förmiddan, och en på eftermiddan. Mycke bra! Sen var de kläd och sko provning, spännande. Efter de gick alla hemåt med leende på läpparna.


Lite av de som vi fick...resten i påsen på sängen ;)

Imorgon blir de först vår första anatomilektion. På lunchen ska jag till en kiropraktor. Hon föreläser även på skolan ibland. Måste göra något åt min rygg. Så lite massage, eller nu vad hon gör kanske får igång den igen =)

Veckans schema:
Tisda: Anatomi och Info
Onsda: Anatomi och Yoga
Torsda: Hårborttagning  (AJ!) och Make up
Freda: Make Up, vi slutar kl 12!

Avundsjuk? Jag längtar =) Kom hem helt lycklig och peppad. Så jag gjorde biffar för första gången, inte som mammas, men bra försök. Sen när jag diskade fick jag sällskap i köket. Så kul att ha någon att prata med, och hon tipsade om olika saker och vi pratade om min utbildning osv. Plötsligt vill alla va med mig ;) Jag måste nog köpa en värmefläkt, de har hon. De är ska va 20grader, men på natten blir de ännu kallare och de drar från fönstrena, huva! Längtar efter mitt andra täcke och tjocksockar....!

KRAM KRAM

Zandra: Ingen toa-borste till mig? Eller duschdraperi?
Mamma Fransson och Nicke: De var inte bredden jag var ute efter, de var en bonus. Måste ju hålla ryggen i bra skick om jag ska orka vaxa folk ;) Så inga sängkompisar på G.

Kommentarer
Postat av: Åse

Åh vad jag är glad för din skull att första dagen gjorde dig lycklig!!! JIPPIE!!!! Fortsätt blogga duktigt nu om alla dina spännande dagar!!

KRAM KRAM KRAM

2008-10-20 @ 19:46:36
Postat av: Zandra

du kan lätt få min toaborste.. den är svart :D

jag blir ju sugen på att plugga något sånt roligt jag också.. men så mycket pengar.. huvva.. :D

2008-10-20 @ 21:49:37
URL: http://bloggzandra.blogspot.com/
Postat av: mini fransson

detta låter ju perfekt! jag tror att du kommer ha jätte kul! ja tror du kommer klara detta galant ;)

föresten i julklapp vill jag ha en tvättmaskin, de får du väl plats me :)

2008-10-20 @ 22:13:43
Postat av: Linn A

Låter som en bra dag! :D



Haha, och jag skratta åt kommentaren till Mamma Fransson och Nicke. ;)

2008-10-20 @ 22:49:43
URL: http://linnelisabet.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0